- 2025-01-22
- 18
- 4 minut czytania
Jak nagrywać na TikToku, aby inni chcieli słuchać?
Daria Kamińska – Konferencja GIRLBOSSKIE 12.2024
Jak nagrywać na TikToku, aby inni chcieli słuchać?
TikTok. Myślisz o nim jako o miejscu dla nastolatków tańczących do viralowych piosenek? Daria Kamińska, podczas grudniowej Konferencji Girlbosskie w Poznaniu, szybko rozwiała te stereotypy. TikTok to przestrzeń dla biznesu, pasji i… Twojej marki. Brzmi poważnie? Zaczynajmy!
„Moich klientów tam nie ma”
Nie ma ich? A może po prostu jeszcze ich nie znalazłaś? Daria podkreśla, że platforma przyciąga coraz więcej użytkowników z różnych grup wiekowych i zawodowych. Twoi klienci są na TikToku – wystarczy, że będziesz wiedziała, jak ich do siebie przyciągnąć.
Fundamenty są ważne
Zaczynasz od zera? Idealnie. Zacznij od solidnych podstaw:
- Nazwa konta – tak, aby była zapamiętywalna i z której chcesz być kojarzona przez odbiorców.
- Kontakt – daj szansę odbiorcom na kontakt mailowy z Tobą lub przez Instagrama.
- Link do strony – niech prowadzi tam, gdzie chcesz skierować odbiorcę.
Masz już konto? Zrób szybki audyt. Czy Twoja BIO jasno mówi, czym się zajmujesz? Czy wszystko jest spójne z Twoją marką? Jeśli coś wymaga poprawy, zadziałaj od razu.
Zastanów się, do kogo mówisz
Nie musisz być dla wszystkich. Ważne, być dla tych, którzy faktycznie Cię potrzebują. Zadaj sobie pytanie: kto jest moim odbiorcą? Jakie treści chcesz tworzyć dla swojej społeczności? TikTok premiuje autentyczność, ale treści powinny mieć konkretny kierunek. Daria przestrzega: mieszanie prywaty z biznesem może nie być najlepszym pomysłem.
Drobne szczegóły robią dużą różnicę
Tytuły i nakładki na filmikach to podstawa, zwłaszcza na kontach firmowych. Pozwalają widzom szybko zrozumieć, o czym mówisz. To prosty detal, który może znacznie zwiększyć Twoje zasięgi, szczególnie jeśli Twoje konto odwiedzi osoba, spoza grona Twoich obserwujących.
Inspiruj się, ale z głową
Podglądaj konkurencję, inspiruj się twórcami z innych krajów, ale nigdy nie kopiuj. TikTok kocha autentyczność, a kopiowanie czyichś treści szybko przyniesie Ci szkody, zwłaszcza wizerunkowe.
Pokaż się
Wiesz, co przyciąga widzów? Ty sama. Twoja twarz, Twoja energia, Twój głos. Ludzie lubią ludzi, a TikTok to idealne miejsce, by pokazać się z najlepszej strony – Twojej strony. Nikt nigdy nie będzie Tobą, nie będzie mówił tak, jak Ty i czy używał Twoich ulubionych zwrotów. Przekuj swoje nawyki w mocne strony, pokaże je innym i niech Cię za to pokochają.
Regularność to klucz
Nie chodzi o codzienne publikacje, ale o spójny rytm. Algorytmy TikToka promują treści z nowych kont, więc na początku publikuj regularnie – najlepiej przez pierwsze tygodnie lub miesiące.
Zadbaj o jakość dźwięku i obrazu
Nie musisz tworzyć wizualnych dzieł sztuki, ale Twoje filmy powinny być dobrze widoczne i słyszalne. Warto zainwestować w mikrofon i dobre oświetlenie – to ma znaczenie. Miej jednak z tylu głowy, że TikTok to nie Instagram, tutaj wideo średniej jakość często staje się viralem ze względu na treść jaką z sobą niesie, a nie jak zostało wykonane.
TikTok to świetna platforma do budowania autentycznych relacji z klientami. Jak mówi Daria, sukces wymaga czasu, ale z odpowiednim podejściem możesz osiągnąć wiele. Może dziś jest idealny dzień, by nagrać swój pierwszy filmik? TikTok czeka!
Daria Kamińska – od czterech lat tworzy treści o tematyce roślinnej na TikToku i tyle samo czasu poświęciła na obserwowanie tej platformy oraz jej twórców. Obecnie studiuje także marketing internetowy i chętnie podzieli się z nami swoją wiedzą oraz obserwacjami!
UWAGA! To prelekcja z Konferencji GIRLBOSSKIE
Wykup dostęp do wszystkich nagrań ze wszystkich konferencji GIRLBOSSKIE.
- Nagrania prelekcji, paneli dyskusyjnych z konferencji od 2021 roku,
- 5 edycji konferencji GIRLBOSSKIE w jednym miejscu (140 nagrań / 95 h),
- Wiedza z dziedziny prowadzenia biznesu, marketingu i online!
Wykupuję dostęp! Loguję się na swoje konto!