Autorka książki

Brief info

Anna Sołoninko. Twórczyni Balkans to go, ekspertka od podróży, slawistka, menadżerka marketingu i PR-u, filmoznawczyni, dziennikarka, pilotka wycieczek, kreatywny wulkan energii, kocha kontakt z ludźmi i odkrywa dla nich Bałkany. Jako wykładowczyni akademicka przybliża ich kulturę, historię, a jako specjalistka od ekologii obala mity na temat kranówki. Współautorka książek i publikacji, w tym książki „Chcę WWWięcej”. Przeprowadza kampanie promocyjne i sama rusza w Himalaje. Pół życia z Bałkanami sprawiło, że skroi ci taki plan podróży, że wrócisz w te rejony jak bumerang.

Anna Sołoninko. Twórczyni Balkans to go, ekspertka od podróży, slawistka, menadżerka marketingu i PR-u, filmoznawczyni, dziennikarka, pilotka wycieczek, kreatywny wulkan energii, kocha kontakt z ludźmi i odkrywa dla nich Bałkany. Jako wykładowczyni akademicka przybliża ich kulturę, historię, a jako specjalistka od ekologii obala mity na temat kranówki. Współautorka książek i publikacji, w tym książki „Chcę WWWięcej”. Przeprowadza kampanie promocyjne i sama rusza w Himalaje. Pół życia z Bałkanami sprawiło, że skroi ci taki plan podróży, że wrócisz w te rejony jak bumerang.

Jej niekończąca się podróż po Bałkanach trwa od 2000 roku – pierwszej wizyty w Chorwacji – i od studiów slawistycznych. Będąc macedonistką, wolontariuszką w Bośni i Hercegowinie, pokochała Festiwal Filmowy w Sarajewie, ale jej serce skradł Belgrad w trakcie stypendium na Uniwersytecie Sztuk Pięknych.

Lokalni mówią do niej Ana Balkana, bo twierdzą, że poznała je lepiej niż oni 😉 Stąd podróże według jej planu są przygodą poza utartymi szlakami, z szacunkiem do przyrody i otwartością na drugiego człowieka.

Wieloletnia kierowniczka marketingu i promocji (Wodociąg Marecki), laureatka nagród (Kobieta z Marką 2021), prelegentka (festiwal TRAMPki 2019), pilotka wycieczek (biuro Moja Albania 2019), animatorka (współtwórczyni inicjatywy NGO Bzik za Bzika, S3KTOR 2011), organizatorka konkursów, wystaw, konferencji, twórczyni akcji edukacyjnych. Efektywność, skuteczność, komunikacja to jej wizytówka, dlatego przeprowadzi różnorodne kampanie promocyjne. Absolwentka slawistyki i polonistyki UAM w Poznaniu, studiów podyplomowych dziennikarskich i doktoranckich (UW), Akademii Kompetencji Menadżera w Akademii Leona Koźmińskiego.

Stawia na rozwój i urodziła się do pracy ze słowem. Przyznaje, że największą jej miłością są Bałkany, które dają jej bogactwo – przyjaźnie i klucz do zrozumienia świata.