- 2025-04-02
- 287
- 10 minut czytania
3 sekrety skutecznej i cichej sprzedaży, czyli jak mówić do umysłu klienta

Ekspertka Miesiąca – Joanna Barska – Paczka Girlbosskich
3 sekrety skutecznej i cichej sprzedaży, czyli jak mówić do umysłu klienta.
„To, jak coś prezentujesz, jest dużo ważniejsze od tego, co prezentujesz.” – ta myśl przewodnia zmieniła podejście Joanny Barskiej do sprzedaży i może zmienić również Twoje.
Dlaczego tradycyjna sprzedaż nie działa dla kobiet w biznesie?
Przyznaj szczerze – czy jako kobieta w biznesie czujesz się komfortowo ze sprzedażą? Jeśli należysz do grona przedsiębiorczyń, które wzdrygają się na samą myśl o „wciskaniu” swojego produktu klientom, to kwietniowe spotkanie z Ekspertką Miesiąca w Paczce Girlbosskich zmieni Twoje spojrzenie na ten temat raz na zawsze.
Joanna Barska, przedsiębiorczyni i ekspertka od praktycznego wdrażania metod behawioralnych w marketingu i sprzedaży, podzieliła się wiedzą, która podważa dwa powszechne mity:
- Duża sprzedaż wymaga dużych budżetów
- Sprzedaż to wciskanie produktu i „wyskakiwanie ludziom z lodówki”
Co, jeśli dowiedziałabyś się, że skuteczna i cicha sprzedaż może odbywać się bez nachalnego marketingu, za to z wykorzystaniem subtelnych zasad, które kierują ludzką psychiką?
Ekonomia behawioralna – fundament sekretów skutecznej i cichej sprzedaży
Przed poznaniem trzech sekretów, warto zrozumieć, czym właściwie jest ekonomia behawioralna. Jest to „dziecko ekonomii i psychologii” – nauka badająca, jak naprawdę podejmujemy decyzje, jakimi skrótami posługuje się nasz umysł, a co za tym idzie – również umysł naszego klienta.
Joanna, prowadząc własną firmę produkcyjno-usługową przez ponad 12 lat, odkryła potęgę tych mechanizmów, w kryzysowej sytuacji podczas pandemii. Zainspirowana wynikami, ukończyła dwuletni certyfikowany program Applied Behavioral Economics dla biznesu na Uniwersytecie w Teksasie.
Efekty po zastosowaniu sekretów skutecznej i cichej sprzedaży okazały się, jak przyznała sama Joanna, spektakularne.
Mały szczegół, wielka różnica w wynikach sprzedaży
Podczas spotkania ekspertka podzieliła się fascynującym przykładem z własnej działalności, gdzie jedna drobna zmiana spowodowała wzrost konwersji o 43%. Takiego wyniku nie przyniosły ani drogie reklamy, ani intensywne działania sprzedażowe!
Sekret pierwszy: Tajemnica efektu zakotwiczenia
Pierwszy sekret skutecznej i cichej sprzedaży, o którym opowiedziała Joasia, dotyczy efektu zakotwiczenia – fascynującego mechanizmu psychologicznego, który wpływa na to, jak postrzegamy ceny i oferty.
Podczas spotkania Joanna przeprowadziła interaktywny eksperyment z uczestniczkami, który dosłownie otworzył im oczy na sposób, w jaki podejmujemy decyzje. Wyniki eksperymentu pokazały, jak łatwo można wpłynąć na postrzeganie wartości, manipulując zaledwie jedną liczbą w komunikacie. Joanna zademonstrowała ten efekt na przykładzie znanej marki, której konwersja wzrosła o blisko 40% po wprowadzeniu drobnej, ale kluczowej zmiany w haśle reklamowym.
Sekret drugi: Nieoczywisty sposób wzmacniania autorytetu
Drugi sekret skutecznej i cichej sprzedaży, którym podzieliła się Joanna, całkowicie podważa to, co większość „ekspertów od marketingu” mówi o cenach i ich prezentacji.
Okazuje się, że popularne przekonania dotyczące końcówek cenowych mogą być nie tylko błędne, ale wręcz szkodliwe dla niektórych typów biznesu!
Podczas spotkania Joasia pokazała, w jakich okolicznościach standardowe podejście może zaszkodzić postrzeganiu wartości Twojej oferty. Co ciekawe, nasza ekspertka podzieliła się przykładem ze swojej praktyki biznesowej, kiedy to wyższa i precyzyjnie określona cena pomogła jej wygrać z konkurencją oferującą pozornie atrakcyjniejszą, bo niższą i „ładnie” zaokrągloną kwotę. Dlaczego tak się stało? Odpowiedź znajdziesz w szkoleniu Joanny Barskiej w Paczce Girlbosskich.
Sekret trzeci: Psychologiczna pułapka na niezdecydowanych klientów
Trzeci sekret skutecznej i cichej sprzedaży, który Joanna Barska nazwała „efektem wabika„, to potężne narzędzie, które może dramatycznie zmienić decyzje zakupowe Twoich klientów.
Brzmi tajemniczo? I dobrze! Efekt ten, choć badany przez psychologów od lat, wciąż pozostaje jednym z najmniej wykorzystywanych mechanizmów w polskim e-commerce i sprzedaży usług.
Podczas spotkania Joasia przeprowadziła kolejny interaktywny eksperyment, tym razem związany z wyborem opcji zakupowych. Uczestniczki były zdumione, jak łatwo zmieniały swoje decyzje w zależności od przedstawionych opcji. Ekspertka wyjaśniła, dlaczego umysł klienta tak łatwo wpada w tę „pułapkę decyzyjną” i jak można ją etycznie wykorzystać, aby:
- Zwiększyć ogólną sprzedaż
- Skierować uwagę klienta na określoną opcję w Twojej ofercie
- Sprawić, by klient czuł się lepiej ze swoim wyborem
Kobieca sprzedaż – delikatna, efektywna, zgodna z wartościami
Co najważniejsze, metody prezentowane przez Joannę nie wymagają agresywnego nagabywania, wydzwaniania czy nachalnego marketingu. Te sekrety skutecznej i cichej sprzedaży są subtelne, eleganckie i niezwykle skuteczne.
„Metody behawioralne to drobiazgi. Ty je wdrażasz szybko, niemalże z palca w telefonie, a efekty widać natychmiast” – podsumowała ekspertka.
Dla wielu uczestniczek spotkania było to prawdziwe objawienie. Odkrycie, że można skutecznie sprzedawać więcej bez kompromisów moralnych czy zmiany własnej osobowości (szczególnie ważne dla introwertyków!), dało im nową perspektywę na prowadzenie biznesu.
Opinie uczestniczek spotkania mówią same za siebie
Reakcje na spotkanie z Joanną w Paczce Girlbosskich były entuzjastyczne:
- „Świetne wydarzenie, kopalnia wiedzy. Bardzo mądre szkolenie ze świeżą wiedzą, na dodatek zaskakujące prostotą” – napisała jedna z uczestniczek.
- „Zaskakujące jest to, że to drobne rzeczy, które robię niemal od ręki i niemal od razu widzę efekt” – przyznała inna przedsiębiorczyni.
- „To prawdziwa mapa skarbów dla każdego, kto tworzy produkty. Joanna odkrywa tajniki psychologii sprzedaży w sposób tak prosty, że od razu wiesz, jak to zastosować u siebie. Nie znajdziesz tego nigdzie indziej w Polsce” – czytamy w kolejnej opinii.
Poznaj wszystkie sekrety skutecznej i cichej sprzedaży w Paczce Girlbosskich
Kwietniowe spotkanie z Joanną Barską w Paczce Girlbosskich to zaledwie wstęp do fascynującego świata ekonomii behawioralnej. Ekspertka podzieliła się tylko kilkoma technikami z szerokiego arsenału narzędzi, które wykorzystuje w swojej pracy.
Jeśli chcesz poznać pełne wyjaśnienia 3 sekretów skutecznej i cichej sprzedaży oraz nauczyć się mówić wprost do umysłu klienta – dołącz do społeczności Paczki Girlbosskich. To właśnie tam ekspertki dzielą się wiedzą, która może zrewolucjonizować Twój biznes.
Nie przegap kolejnych spotkań z ekspertkami, które dzielą się sprawdzonymi strategiami w przyjaznej, kobiecej atmosferze!
JOANNA BARSKA – przedsiębiorczyni, ekspertka w praktycznym wdrażaniu podejścia behawioralnego do marketingu i sprzedaży, absolwentka
certyfikowanego programu Applied Behavioral Economics Uniwersytetu A&M w Teksasie, dla praktyków biznesu. Autorka kursu dla marek osobistych „Winda do sprzedaży. 8,5 metody behawioralnej, która zwiększy Twoją sprzedaż”.
UWAGA! To szkolenie tylko dla Paczki GIRLBOSSKICH
To szkolenie obejrzysz tylko będąc aktywną członkinią programu Paczka GIRLBOSSKICH.
- Co tygodniowe szkolenia branżowe, mentoringi i warsztaty,
- Publikuj własne artykuły i wywiady na portalu GIRLBOSSKIE,
- Znajdź klientki i nawiązuj relacje w społeczności GIRLBOSSKICH!
Dołączam do Paczki! Loguję się na swoje konto!