- 2025-09-02
- 95
- 10 minut czytania
Jak wykorzystać możliwości LinkedIn w biznesie

Jesteś przedsiębiorczą kobietą, która chce zbudować markę ekspertki i znaleźć dobrze płacących klientów? Poznaj najbardziej niedocenioną platformę, do której każdego miesiąca w Polsce dołącza ponad 100 tysięcy osób.
Mowa oczywiście o LinkedIn, który nie jest już tylko „wirtualnym CV” a platformą, na której publikujemy posty, karuzele i ankiety. To największa na świecie sieć biznesowa, której łączna liczba użytkowników to ponad miliard osób. To, co wyróżnia LinkedIn, to fakt, że pojawiamy się na tej platformie w celach biznesowych i szukamy konkretnych współprac. Dlatego jeśli budujesz markę osobistą i szukasz dobrze płacących klientów, to chętnie pokażę Ci, jak wykorzystać możliwości tej platformy.
Uwaga. Nie miej do mnie pretensji, jeśli po tym artykule „zamieszkasz” na LinkedIn.
Zacznijmy od tego dla kogo jest LinkedIn.
- To przestrzeń dla ekspertek, specjalistek i przedsiębiorczych kobiet, które chcą znaleźć dobrze płacących klientów.
- To miejsce dla osób, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji.
Oto jak wykorzystać możliwości LinkedIn w biznesie.
Twoja biznesowa wizytówka
Czy wiesz, że dobrze uzupełniony profil na LinkedIn wyświetla się w jednym z pierwszych wyników w wyszukiwarce Google? Co więcej, znam przedsiębiorców, dla których LinkedIn jest bardziej wiarygodny niż strona WWW. Dlatego warto zadbać o pierwsze wrażenie i uzupełnić najważniejsze elementy profilu, takie jak:
- zdjęcie profilowe,
- zdjęcie w tle,
- nagłówek.
Zdjęcie profilowe buduje zaufanie – wybierz takie, które jest aktualne i profesjonalne. Brak tego elementu może spowodować, że Twoje zaproszenia do kontaktu nie będą akceptowane. Równie ważne jest zdjęcie w tle. Przygotuj grafikę i wykorzystaj to miejsce jako Twoją bezpłatną przestrzeń reklamową. Unikaj dodawania treści po lewej stronie, które będą zakryte przez zdjęcie profilowe. Dodatkowo zmień nagłówek. Domyślnie uzupełniony jest jako Twoje obecne stanowisko. Zamiast tego napisz, w czym pomagasz i jakie jest Twoje doświadczenie.
Pamiętaj, że Twój profil nie jest dla Ciebie, a dla Twojego przyszłego Klienta. Oznacza to, że warto pokazać nie tylko, kim jesteś, ale jakie problemy rozwiązujesz oraz jak można z Tobą współpracować. Najważniejsze, by profil na LinkedIn przedstawiał aktualne informacje na Twój temat i nie wprowadzał klientów w błąd.
Pamiętaj o rekomendacjach
Po zakończeniu każdej współpracy pamiętaj, by wysłać prośbę o rekomendację. Opinia klienta wraz z jego zdjęciem pojawi się na samym dole Twojego profilu. Co ciekawe, możesz poprosić o edycję rekomendacji, która zostanie wyświetlona na profilu tylko wtedy, kiedy wyrazisz na to zgodę. Jest to bardzo ważna część profilu, która wpływa na decyzję klientów o podjęciu współpracy.
Twoi klienci czekają na Ciebie
LinkedIn to platforma, która pomaga budować wartościowe relacje, podpowiada kogo zaprosić i dzieli kontakty na:
- kontakty 1 stopnia,
- kontakty 2 stopnia,
- kontakty 3 stopnia.
Mało kto wie, że na LinkedIn można wysłać zaproszenie wraz z informacją, w jakim celu się kontaktujemy. Nie ma takich możliwości na innych platformach. Dodatkowo nie ma też folderu SPAM, co oznacza, że każda wiadomość wysłana na LinkedIn trafi do odbiorcy. Dzięki temu dużo łatwiej jest nawiązywać współprace i odpowiadać na pytania klientów. Na LinkedIn znajdziesz świadomych klientów, którzy nie będą oczekiwali pracy za najniższą stawkę. Warto wyszukać osoby decyzyjne i firmy, korzystając z LinkedIn Sales Navigator.
Działaj lepiej niż 98% osób
Czy wiesz, jak najszybciej wyróżnić się na tle konkurencji? Zacznij publikować posty na LinkedIn. Co ciekawe, tylko 2% użytkowników podejmuje takie działania. Wśród klientek często słyszę, że obawiają się hejtu, który jest widoczny na innych platformach. Na szczęście LinkedIn to platforma, na której każdy występuje z imienia i nazwiska. Dzięki temu praktycznie nie ma tutaj hejtu.
Zanim zamieścisz treści, warto poznać zasady publikacji i wybrać odpowiednie rodzaje postów, by algorytm działał na Twoją korzyść. Nie jest wymagane, by publikować posty codziennie. Najważniejsza zasada na LinkedIn to: publikuj wartościowe treści o Tobie, ale nie dla Ciebie – dla Twojego Klienta.
Nie ma lepszej platformy niż LinkedIn, jeśli chcesz pokazać się z profesjonalnej strony i budować biznesowe relacje. Mam nadzieję, że udało mi się odczarować dla Ciebie tę platformę i zaczniesz wykorzystywać jej możliwości w swoim biznesie.
Do zobaczenia na LinkedIn!