- 2024-02-16
- 191
- 9 minut czytania
10 powodów dlaczego warto mieć stronę internetową
Żyjemy w czasach, kiedy posiadanie strony internetowej praktycznie dla każdego biznesu jest nie tyle opcją, co po prostu koniecznością. Dziś strona internetowa to więcej niż tylko wizytówka firmy w sieci – to potężne narzędzie, dzięki któremu masz wpływ na rozwój swojego przedsięwzięcia. Dlaczego zatem konkretnie warto zainwestować w dobrze zaprojektowaną stronę internetową? Poznaj 10 powodów dlaczego warto mieć stronę internetowa
Wzmacniasz wiarygodność i profesjonalizm
Zdarzyło Ci się kiedyś podchodzić z pewną dozą nieufności do firmy, która nie miała swojej strony internetowej?… Albo gdy strona niby była, ale po prostu znacznie odstawała od obecnie przyjętych standardów?… No właśnie.
Współczesny klient podświadomie oczekuje, że firma, z którą chce nawiązać współpracę, z której produktów lub usług chce skorzystać, ma swoją stronę WWW. I to stronę na odpowiednim poziomie. Oczywiście obecnym w sieci można być również poprzez Social Media. Jasne.
Ale dopiero profesjonalnie wykonana strona internetowa zwiększa wiarygodność biznesu, prezentując go jako nowoczesną i profesjonalnie zarządzaną markę. Poprzez stronę możesz też dodatkowo budować zaufanie odbiorców, umieszczając na niej odpowiednio dobrane certyfikaty, opinie, referencje czy inne świadectwa sukcesów firmy.
Docierasz cały czas
Twoja strona internetowa potrafi coś, czego Ty jako organizm biologiczny nie jesteś w stanie osiągnąć – nigdy nie śpi. Jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Daje to nieograniczony dostęp do Twoich produktów, usług i informacji – wtedy, kiedy jest to wygodne dla Klienta, niezależnie od tego, czy faktycznie w danym momencie pracujesz, czy też śpisz, a może właśnie jesteś na wczasach i pływasz w morzu. Twoja oferta staje się łatwo dostępna o każdej porze dnia i nocy, co oczywiście zwiększa możliwości sprzedaży i poprawia doświadczenie Klienta.
Docierasz znacznie dalej
Strona internetowa umożliwia dotarcie do szerszego grona odbiorców, zarówno lokalnych, jak i globalnych. Twoimi Klientami mogą zostać osoby czy firmy dosłownie z całego świata. Jest to szczególnie istotne, gdy oferujesz coś, co można łatwo sprzedać lub dostarczyć online. Idealnie można to obserwować np. w przypadku produktów elektronicznych, ebooków, kursów czy usług, które mogą być realizowane zdalnie. Mając własną profesjonalną stronę internetową, możesz wypłynąć na zupełnie nowe rynki i trafić do klientów, którzy dotąd nawet nie wiedzieli o istnieniu Twojej firmy. Dzięki temu możesz rozwijać biznes na skalę globalną nie wychodząc nawet z domu!
Zmniejszasz koszty
W porównaniu z tradycyjnymi metodami reklamy, strona internetowa jest stosunkowo tanim narzędziem marketingowym. Dobrze zoptymalizowana strona może generować znacznie wyższy zwrot z inwestycji niż tradycyjne formy reklamy. Jeśli odpowiednio zadbamy o optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (SEO), na naszą stronę trafią ludzie, którzy aktywnie szukają właśnie tego, co mamy do zaoferowania.
Dzięki temu szanse na sprzedaż są dużo większe niż w przypadku standardowych reklam, gdzie często wyświetlają się one osobom, które w ogóle nie są zainteresowane naszą ofertą.
Ponadto, koszty utrzymania strony są przewidywalne i łatwe do kontrolowania. A to wpływa bezpośrednio na możliwość optymalizacji kosztów działalności firmy i minimalizowanie ryzyka finansowego.
Promujesz w sieci
Strona internetowa może być wspaniałym narzędziem marketingowym. Jest jak centrala, z której prowadzisz całą swoją promocję w sieci. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu (SEO) Twoje treści wyświetlają się wysoko w wyszukiwarce osobie, która szuka właśnie tego, co oferujesz. To tak, jakby mieć ustawioną reklamę, która działa non stop, tyle, że bez ciągłego płacenia za nią.
Regularne prowadzenie Bloga, to świetny sposób, żeby pokazać, że się na czymś znasz, dzielić się wiedzą i przyciągać ludzi, którzy interesują się tym, co robisz.
Możesz też wykorzystywać landing pages, żeby zachęcić ludzi do zostawienia swoich danych, na przykład do zapisania się na newsletter czy pobrania e-booka. To świetny sposób na zwiększenie liczby potencjalnych klientów, tzw. leadów.
I nie zapominajmy o mediach społecznościowych. Integracja Twojej strony z Facebookiem, Instagramem czy innymi kanałami to jak otwarcie drzwi do ogromnej społeczności. Możesz dzielić się linkami do swoich wpisów na blogu, informacjami o promocjach czy nowościach i angażować ludzi, którzy obserwują Twoją markę.
Zapewniasz wygodny kontakt
Strona internetowa umożliwia łatwą i szybką komunikację z klientami. Możesz na bieżąco publikować aktualności, opisywać nowości w ofercie i zmiany w firmie, robić zajawki promocji czy nawet zapowiadać wydarzenia, w których Twoja firma bierze udział.
Jest to również doskonałe miejsce na FAQ czyli odpowiedzi na często zadawane pytania. To ułatwi życie Tobie i Twoim klientom. Zamiast odpowiadać na te same pytania po raz setny, klienci mogą wejść na Twoją stronę i od razu znaleźć odpowiedzi. To oszczędza mnóstwo czasu i sprawia, że komunikacja jest wygodna i płynna. A dzięki temu, że wszystko jest w jednym miejscu, klienci czują się bardziej związani z marką. Sprawnie uzyskują pomoc, mogą z łatwością śledzić, co się dzieje, i dzięki temu czują się częścią Twojej firmy.
Analizujesz dane
Strony internetowe umożliwiają zbieranie i analizowanie danych o użytkownikach i ich zachowaniach. Dzięki narzędziom analitycznym takim jak np. Google Analytics, Hotjar, Crazy Egg, Google Search Console czy SEMrush, możesz dowiedzieć się, skąd pochodzą Twoi klienci, jakie zakładki przeglądają, jak długo pozostają na stronie i jakie działania podejmują. Te informacje pomagają zrozumieć, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją stroną i przez to są nieocenione przy optymalizacji strony internetowej i dostosowywaniu oferty do potrzeb stale zmieniającego się rynku.
Elastycznie ewoluujesz
Strona internetowa oferuje elastyczność i możliwość skalowania działalności. Kiedy Twoja firma się rozwija, możesz łatwo dopasować i rozszerzyć swoją stronę, dodając nowe funkcje, produkty czy nawet całkiem nowe sekcje. Zaczynając od małej, prostej strony, możesz w miarę wzrostu swojej firmy dodawać np. zakładki dla nowych produktów, bloga, a nawet sklep online, platformę kursową czy system rezerwacji, jeśli oferujesz jakieś usługi. Możesz to wszystko robić stopniowo, w miarę potrzeb i bez konieczności zaczynania wszystkiego od nowa.
Co ważne, jeśli Twoja strona jest wykonana profesjonalnie i w oparciu o wygodny CMS (system zarządzania treścią taki, jak np. WordPress), zmiany te możesz wprowadzać szybko i bez dużego zamieszania. W dodatku mając pełną kontrolę nad kosztami. Nie musisz inwestować w drogie zmiany, pracę informatyków czy nowe materiały reklamowe – po prostu aktualizujesz swoją stronę. A dzięki temu, że wszystko odbywa się online, Twoja firma może się rozwijać bez ograniczeń fizycznych. Nie potrzebujesz większego biura czy sklepu, co wiąże się z większymi kosztami. Twoja strona internetowa po prostu rośnie razem z Tobą.
Budujesz Relacje
Strona internetowa to nie tylko miejsce sprzedaży, ale też prawdziwa przestrzeń do budowania i pielęgnowania relacji z naszymi klientami. Możemy pokazać, kim jesteśmy i o co naprawdę chodzi w naszym biznesie. Możemy dzielić się naszą historią, wartościami, którymi się kierujemy, sprawić, żeby klienci poczuli, że naprawdę nas znają. To tak, jakbyśmy zapraszali ich do naszego świata.
Elementem budowania silnych relacji z klientem może być też personalizacja, czyli dostosowanie treści na stronie do tego, co nasz klient lubi czy potrzebuje. Do tego interakcja z odwiedzającymi poprzez formularze, czaty, forum, ankiety, quizy, komentarze. Klient czuje, że na jego pytania czy prośbę o pomoc odpowiada po drugiej stronie osoba, która naprawdę istnieje. W ten sposób możesz angażować odbiorców, tworzyć z nimi więzi i budować lojalność wobec Twojej marki.
Wyrażasz się i wyróżniasz
Strona internetowa daje nieograniczone możliwości twórcze w prezentowaniu siebie, swojej marki i oferty. Możesz uwolnić swoją kreatywność i na czystym płótnie firmowej domeny wyczarować dokładnie taką stronę, jaką widzisz oczami wyobraźni. Styl strony, jej wyraz, kolory, fonty, zdjęcia, grafiki, innowacyjne rozwiązania interaktywne, unikalny, twój własny sposób prezentacji treści, produktów i usług. To wszystko elementy, z którymi możesz eksperymentować i dowolnie je kształtować, aby stworzyć swój onlajnowy dom zgodny z Twoją wizją i uwzględniający potrzeby Twoich odbiorców. Masz niesamowite możliwości, aby pokazać swoją osobowość, zbudować unikalny wizerunek, wyrazić i wyróżnić swoją markę.
10 powodów dlaczego warto mieć stronę internetową
Mam nadzieję, że przekonałam Cię listą 10 powodów dlaczego warto mieć stronę internetową, że obecnie strona www jest nie tylko „miłym dodatkiem”, ale kluczowym elementem strategii biznesowej każdej firmy. Od wzrostu wiarygodności, przez zwiększanie zasięgu, po skuteczną komunikację z klientami – korzyści płynące z posiadania profesjonalnej strony internetowej są nie do przecenienia. Bez względu na wielkość firmy czy branżę, w której działasz – inwestycja w dobrze zaprojektowaną, spersonalizowaną stronę internetową jest inwestycją w przyszłość i rozwój Twojego biznesu.