- 2024-05-11
- 322
- 8 minut czytania
Dmuchańce w biznesie – Skuteczny sposób pozyskiwania klientów
Chęć posiadania własnej firmy jest bardzo kusząca. Według Kaman Marketing w samym wrześniu 2023 roku nową działalność gospodarczą założyło 31 886 przedsiębiorców. Chcesz się znaleźć w tym gronie? Przez Tobą droga pełna wyzwań i zaskakujących zwrotów akcji, która skończy się happy endem tylko wtedy, kiedy dobrze się do niej przygotujesz. W tym artykule przybliżę Ci kilka aspektów prowadzenia działalności na przykładzie mojej niszy, czyli dmuchańce w biznesie.
NAJTRUDNIEJSZY PIERWSZY KROK
Chcesz w końcu przestać zastanawiać się nad tym czy wystarczy Ci do dziesiątego? Pracujesz na etacie, ale nie czujesz spełnienia i satysfakcji? Założenie własnego biznesu związane jest z różnymi wyzwaniami. Dla osoby, która jest na początku tej drogi może się wydawać, że to jest nie do ogarnięcia. Polski system też nie ułatwia sprawy częstymi zmianami. Możesz to jednak zrobić mądrze i opracować całą strategię działania jeszcze przed pójściem do urzędu w celu rejestracji CEIDG.
Po pierwsze wybierz dobrego księgowego, który doradzi Ci w wielu kwestiach. Od założenia działalności lub zdecydowania się na nierejestrowaną, wyboru metody opodatkowania i rozliczania z fiskusem. Później musisz ustalić sobie całą strategię i działać krok po kroku. Ustalić swoją grupę docelową, metody dotarcia do niej, zrobić szczegółowy biznesplan i całą kampanię marketingową. Oczywiście, możesz też skorzystać z pomocy doradcy. Urzędy pracy co jakiś czas organizują bezpłatne spotkania doradcze w zakresie otwierania działalności. Warto się nimi zainteresować, spisać wszystkie swoje pytania i wątpliwości na kartce przed rozmową z takim specjalistą.
BIZNES – TYKO JAKI?
Dostępność do wszelakiego rodzaju produktów otacza nas z każdej strony. Pomysłów na biznes można mieć wiele, ale nie każdy z nich jest łatwy i często potrzeba wielu lat, aby przebić się na rynku i pozyskać klientów. Jak w tym wszystkim znaleźć miejsce na swój biznes? Jak zrobić coś co jest na topie, ale jeszcze nie nasycone na rynku? Czasem najprostsze pomysły są najlepsze, albo te, przed którymi bronimy się rękami i nogami. W co warto zainwestować w 2024 roku? Odpowiedź jest bardzo prosta: w biznes dmuchany.
Dmuchańce w biznesie
Dmuchańce to wciąż nisza na rynku, która nie jest zapełniona, a zapotrzebowanie jest coraz większe. Ostatni rok pokazał, że rynek Eventowy ruszył do przodu po pandemii i wydarzeniach związanych z wojną za naszą wschodnią granicą. Organizuje się coraz więcej imprez i spotkań. Celebrujemy wspólne chwile spędzone razem w gronie najbliższych. Urodziny, komunia, wesele, festyn czy piknik? Pomyśl, ile takich wydarzeń jest organizowanych w skali miesiąca, trzech czy roku? Oczywiście największy boom na dmuchańce jest w sezonie letnim, który zaczyna się w maju i trwa do września, ale przy dobrze przygotowanej strategii, zyski z biznesu dmuchanego można mieć cały rok.
Otwarcie własnego biznesu związanego z wynajmem dmuchańców może przynieść wiele korzyści. Oto kilka powodów, dla których warto zainteresować się tą działalnością:
- Elastyczny czas pracy – co prawda dużo wynajmów przypada w weekendy, ale za to w tygodniu możesz więcej czasu poświęcić swojej rodzinie, czy na załatwienie innych ważnych spraw,
- Rozwoju swojego biznesu i oferowania kompleksowych usług,
- Praca przy wydarzeniach – chcesz poznawać niezwykłe osoby, często z pierwszych stron gazet czy portali? Brać udział w fantastycznych wydarzeniach? W tym biznesie nie musisz się martwić o brak nudy,
- Relatywnie niskie koszty utrzymania biznesu,
- Nie musisz posiadać własnego terenu – możesz go wynajmować u innych.
GDZIE JEST MÓJ KLIENT?
Wiesz już, że chcesz założyć biznes i jakie korzyści z niego możesz osiągnąć. Ale jak pozyskać klientów? Takich, których zainteresujemy swoją ofertą? Takich, którzy będą do nas wracać i nas polecać? Jak zbudować relacje na lata, a nie na jedno lato? To wszystko powinno być rozpisane w strategii, dlatego poświęć jej sporo swojego czasu. Zrób ją jednego dnia, drugiego popraw, trzeciego też. Pytaj znajomych, rób ankiety i koryguj swoją grupę docelową tak, aby była to Twoja prawdziwa grupa odbiorców. Z czasem Twój biznes będzie się zmieniał i ewoluował i Twoje działania też takie będą, więc nie martw się, że to co założyłeś sobie na samym początku Ci nie wychodzi w 100%.
Idź tam gdzie jest Twój klient i spełniaj jego POTRZEBY. Twój klient jest blisko Ciebie. Może to być Twój sąsiad, kuzyn, czy kolega z pracy. Dmuchańce są na tyle ciekawą formą rozrywki, że mogą dotyczyć prawie każdego z nas. A może dziadek zrobi prezent swojej wnuczce i wynajmie dmuchańca na urodziny? Albo szef zorganizuje imprezę integracyjną dla pracowników i połączy ją jeszcze z grami terenowymi? Możliwości jest mnóstwo, a jedyne co nas ogranicza to nasza własna wyobraźnia.
Przykładami Twoich klientów są:
- dzieci – komunie, pikniki rodzinne
- młodzież – 18stki,
- dorośli – imprezy integracyjne, urodziny
- hotele, restauracje – komunie, wesela, majówki,
- szkoły – dzień dziecka, zakończenie roku szkolnego,
- samorządy – rajdy, pikniki, festiwale,
- firmy – imprezy dla pracowników i ich rodzin,
- galerie – atrakcja dla znudzonych dzieci podczas zakupów rodziców,
- hale sportowe – w trakcie wydarzeń sportowych,
- kluby sportowe, OSP – festyny.
JAK SKUTECZNIE POZYSKAĆ KLIENTA?
To, czego wszyscy teraz potrzebujemy to dostarczanie wartości i emocji. Wśród tak licznej konkurencji na rynku musimy znaleźć dla siebie coś, co nas wyróżnia. Musimy dać naszym klientom coś, czego nie znajdą nigdzie indziej. Dmuchańce, które wynajmujesz to nie tylko pneumatyczne urządzenia do skakania wspomagane dmuchawą. Dmuchańce dają WSPOMNIENIA i niezapomniane przeżycia dla osób, które z nich korzystają. Po prostu dają szczęście i dobrą zabawę. Swoją ofertę musisz tak przygotować, aby klient wrócił do Ciebie, a nie szukał konkurencji następnym razem.
Pozyskiwanie klienta może odbyć się w tradycyjny sposób, np. poprzez roznoszenie ulotek, pocztę pantoflową, czy rozwieszanie banerów, ale w dzisiejszych czasach to za mało. Trzeba też być online. Załóż swojej firmie stronę www, konto na social mediach, oraz OLX. Wykup reklamę na Facebooku, czy Google, twórz live’y na Instagramie lub kręć rolki na Tik Toku. To tam większość Twoich klientów spędza czas i szuka różnych ofert. Ty też tam musisz być. Wykorzystaj do pomocy bezpłatne narzędzie Canva do robienia postów, oraz ofert w pdf.
Połączenie tych wszystkich metod da spektakularne efekty, ale nie odbędzie się to bez Twojego udziału. A więc do dzieła! Walcz o swoje marzenia i załóż biznes, dzięki któremu je spełnisz. A jeśli nie wiesz jak, to zobacz jak ja to robię na swoich social mediach. Powodzenia!