- 2024-10-04
- 59
- 11 minut czytania
Agnieszka Krawczuk – Głosowanie Kursory Roku 2024


Agnieszka Krawczuk - Manufaktura porządku
Innowacja Roku
Od ponad 4 lat związana jestem z organizacją przestrzeni. Dopasowuję organizację do domowników, a nie odwrotnie - nie lubię hasła w organizacji "do wszystkiego można się przyzwyczaić". Łączę w swojej działalności dwa obszary: organizację przestrzeni i trening mentalny, dzięki czemu stworzyłam unikalny na rynku polskim zestaw kompetencji. To połączenie domu z głową dał mi solidne podstawy do tworzenia systemów przechowywania rzeczy wspierających domowników - porządku z ludzką twarzą. W wyniku odwiedzania kolejnych przestrzeni, obserwowania zachowań, zbierania doświadczeń, stworzyłam 2 usługi - jedna wspierająca dzieci w rozwoju i nauce samodzielności (organizacja przestrzeni szkolnych), a druga ułatwiająca planowanie przestrzeni w nowych domach i mieszkaniach, by nie musieć się przyzwyczajać do rozwiązań organizacyjnych, które nam nie służą i mówimy przy nich "w drugim domu o tym pomyślę" (analiza funkcjonalności projektów zabudowy meblowej).
Organizacja przestrzeni szkolnych istnieje w portfolio usług firmy od ponad roku. Skupiam się w niej na dopasowaniu istniejącej organizacji do użytkownika. Organizacją objęte są przestrzenie wspólne, najczęściej są to szatnie i sale szkoleniowe. Przykłady: - wydzielenie stref w szafce szkolnej, by rzeczy nie leżały na jednym stosie, a były przechowywane w taki sposób łatwo dostępny (np. montaż w szafce kieszeni na rysunki, zeszyty; montaż haczyka na worek z ubraniami sportowymi na wysokości rąk dziecka) - montaż haczyka na krześle, by dziecko mogło zawiesić na nim teczkę i skupić się na nauce a nie za każdym razem gdy potrzebuje akcesoriów do nauki podnosić torbę (zwłaszcza gdy zajęcia trwają 50 minut) - dopasowanie wysokości podajnika papieru toaletowego i ręcznika w toaletach do wzrostu dzieci Korzystam z akcesoriów, które nie wymagają inwazyjnego montażu, tak, by ta organizacja mogła podążać za dzieckiem. Organizacja przestrzeni dziecięcych się zmienia, stąd w kolejnym kroku wprowadzony został serwis organizacji, czyli cykliczny przegląd organizacji i wprowadzenie potrzebnych zmian i rozszerzeń. Druga usługa to analiza funkcjonalności projektów zabudowy meblowej w nowych domach i mieszkaniach pod kątem dopasowania jej do: - potrzeb domowników, ich stylu i trybu życia, możliwości (np. dzieci - często szafy mają zaplanowany drążek na wieszaki znacznie wyżej niż sięga dziecko; ja weryfikując taki projekt proponuję organizację szafy rosnącą razem z dzieckiem - to możliwe! :) - do posiadanych rzeczy, by tworzyć miejsce w meblach na rzeczy, które posiadamy (jedna z moich Klientek nie miała ani jednej sukni, a w projekcie były 2 metry drążków na suknie) oraz by ta przestrzeń była odpowiednia dla tych rzeczy (bardzo częstym przykładem jest, że butelka z oliwą nie mieści się w żadnej szafce kuchennej - tak, schodzę do takiego stopnia szczegółowości :) - preferowanych sposobów przechowywania rzeczy (być może klient nie lubi przechowywać talerzy w stosach, a pionowo lub paski chce wieszać a nie poświęcać czasu na ich codzienne rolowanie by schować je w szufladzie z przegrodami na paski) - to są drobne rzeczy, które wpływają na codzienny komfort korzystania z przestrzeni domowej i rzeczy, a finalnie to przekłada się na nasz czas i energię, jaką wkładamy w codzienne powtarzalne czynności (a dopasowaną do siebie organizacją te zasoby możemy najszybciej uwolnić i przekierować je na tematy, które są dla nas ważniejsze).
www.manufakturaporzadku.pl (na przełomie października/listopada będzie nowa wersja - trwa tworzenie projektu i pisanie tekstów do niej)