- 2024-10-08
- 43
- 22 minut czytania
Olivia Drost – Głosowanie Kursory Roku 2024


Olivia Drost - oLIVE media
Girlbosska Roku / Marka Osobista Roku
Od marca 2020 roku prowadzę własną agencję - oLIVE media, obsługującą kilkudziesięciu klientów z całego świata, która tylko w zeszłym roku obsługiwała ponad 70 klientów. Jestem ekspertem amerykańskiej organizacji Digital Communications Network, z którą prowadziłam szkolenia i występowałam na konferencjach w wielu krajach Europy i Azji. Odebrałam nagrodę dla najlepszej agencji influencer marketingowej na Gali Twórców 2021. Realizowałam kampanie dla takich marek jak Coca-Cola, AliExpress, McDonalds, New Balance, Allegro i wiele innych. W latach 2019-2023 pełniłam stanowisko partnerki zarządzającej w jednej z największych agencji influencer marketingu w Polsce - Spotlight Agency oraz byłam prezeską Melody Media, spółki w której udziałowcem jest Julia Żugaj. W latach 2012-2019 pracowałam jako dziennikarka, publikując m.in. w Onecie, indonezyjskim CNN, Gazecie Wyborczej i National Geographic Poland. Zdobyłam tytuł laureatki nagrody głównej w konkursie TVN i Grupy Polska Press na reportaż im. Macieja Szumowskiego (2015) oraz wyróżnienie w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich za najlepszy reportaż w kategorii dziennikarstwo społeczne (2016). Jestem absolwentką Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i zarządzania mediami na London School of Economics and Political Science. W ramach stypendium Ministerstwa Nauki i Kultury Indonezji studiowałam język indonezyjski na dżakarckiej politechnice. Otrzymałam wyróżnienie President’s Education Awards Program za osiągnięcia naukowe od prezydenta USA Baracka Obamy (2012). Występowałam na konferencjach dot. social mediów i marketingu w Polsce i na świecie, m.in. w Czarnogórze, Białorusi, Armenii, Niemczech i na Słowacji. Zbudowałam moją pozycję ekspercką w branży influencer marketingu i PR dzięki działaniom na LinkedInie, które przyciągnęły uwagę 8 tysięcy osób. Dzielę się wiedzą i innowacyjnymi strategiami marketingowymi z największymi firmami na świecie, takimi jak DKMS, Provident i globalne banki.
Olivia Drost - CEO oLIVE media Kursory Roku 2024 - Marka Osobista Roku BIO Jestem absolwentką Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i zarządzania mediami na London School of Economics and Political Science. W ramach stypendium Ministerstwa Nauki i Kultury Indonezji studiowałam język indonezyjski na dżakarckiej politechnice. W 2012 roku otrzymałam wyróżnienie President’s Education Awards Program za osiągnięcia naukowe od prezydenta USA Baracka Obamy. W latach 2012-2019 pracowałam jako dziennikarka, publikując m.in. w Onecie, indonezyjskim CNN, Gazecie Wyborczej i National Geographic Poland. Zostałam laureatką nagrody głównej w konkursie TVN i Grupy Polska Press na reportaż im. Macieja Szumowskiego (2015) oraz wyróżnienie w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich za najlepszy reportaż w kategorii dziennikarstwo społeczne (2016). W latach 2019-2023 pełniłam funkcję partnerki zarządzającej w jednej z największych agencji influencer marketingu w Polsce oraz byłam prezeską Melody Media, spółki odpowiadającej za komercjalizację wizerunku Julii Żugaj. Od marca 2020 roku prowadzę własną agencję - oLIVE media, obsługującą kilkudziesięciu klientów z całego świata, która tylko w zeszłym roku obsługiwała ponad 70 klientów. Jestem ekspertem amerykańskiej organizacji Digital Communications Network, z którą prowadziłam szkolenia i występowałam na konferencjach w wielu krajach Europy i Azji. Realizowałam kampanie dla takich marek jak Coca-Cola, AliExpress, McDonalds, New Balance, Allegro i wiele innych. Dokonania w wybranej kategorii w tym roku Od 2020 roku prowadzę agencję oLIVE media, która swoje działania kieruje do podmiotów, które chcą się rozwijać na rynku polskim i międzynarodowym i chcą o tym komunikować. Świadczymy kompleksowe usługi - od digital marketingu, poprzez influencer marketing po public relations i działania wizerunkowe. Będąc początkowo agencją butikową bardzo dbałam o to, aby do każdego klienta podchodzić indywidualnie i oferować mu usługi najwyższej jakości. Dziś, mimo że nasz zespół liczy ponad 20 osób i tylko w roku 2023 przeprowadziliśmy więcej niż 70 projektów (2,8 mln zł przychodów), nie zmieniliśmy naszego podejścia i nie zapominamy o wyznaczonej na starcie idei. W roku bieżącym planuję wzrost przychodów do 4 mln złotych i utrzymanie tego poziomu w kolejnych latach. Chcę zmienić standardy panujące na rynku agencji kreatywnych, gdzie często dominuje masowe podejście do klienta. Wierzę, że każdy projekt zasługuje na indywidualne podejście i pełne zaangażowanie. Widząc, jak często brakuje tego w relacjach z klientami, dążę do przełamania tego schematu, stawiając na priorytetowe traktowanie każdego zlecenia. Stawiam duży nacisk na wspieranie kobiet w rozwoju biznesowym. Większość osób zarządzających w agencji to kobiety, z czego jestem niezmiernie dumna. W planach mam również stworzenie cyklu warsztatów i innych inicjatyw wspierających kobiety na rynku pracy. Działania agencji opierają się także na budowaniu mojej marki osobistej, co pozwoliło mi zdobyć 8 tysięcy obserwujących na LinkedIn oraz uzyskać status top voice w Polsce w dziedzinach influencer marketingu oraz PR. Na LinkedIn aktywnie dzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat branży, tworząc przestrzeń do otwartych dyskusji i wymiany opinii. Moje publikacje są starannie dobrane, aby odnosiły się do najciekawszych i najbardziej aktualnych tematów, które wywołują zainteresowanie w naszej społeczności. Opisuję wyzwania, z jakimi boryka się branża, podkreślając kluczowe kwestie, które wymagają uwagi. W 2024 roku miałam przyjemność prospołecznie współorganizować wydarzenie Social Town razem z Wojtkiem Kardysiem, jednym z najbardziej uznanych ekspertów w komunikacji internetowej i digital marketingu. Social Town to cykliczny, darmowy event odbywający się w warszawskiej Fabryce Norblina, który ma na celu edukację społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa cyfrowego, sztucznej inteligencji oraz seksualizacji treści w internecie. Dotychczasowe edycje przyciągnęły kilkanaście tysięcy uczestników. Na początku czerwca bieżącego roku, podczas Influencers LIVE Wrocław, miałam zaszczyt wystąpić w panelu "E-ksperci, czyli profesjonaliści z zasięgami w socialach" wspólnie z Angeliką Szymańską, Dawidem Myśliwcem oraz Karoliną Tuchalską. Swoją wiedzą dzieliłam się także podczas branżowych spotkań, takich jak CRASH Mondays. Ponadto, organizuję liczne szkolenia z zakresu marketingu oraz budowania pozycji marki dla największych firm na świecie. W 2024 roku miałam przyjemność prowadzić spotkania z takimi organizacjami jak DKMS, Provident oraz globalne banki. Dzięki mojej ekspertyzie i silnej pozycji w branży influencer marketingu oraz PR, regularnie otrzymuję zapytania o wypowiedzi w mediach dotyczące analizy środowiska medialnego. W bieżącym roku miałam przyjemność komentować głośne tematy, takie jak zasięgi TV Republika, wpadka Przemysława Babiarza podczas gali otwarcia Igrzysk Olimpijskich, oraz kontrowersje związane z chorobą Moniki Olejnik. Chętnie udzielam wywiadów oraz występuję jako gość w audycjach i podcastach. Przykładowe publikacje w mediach z moim udziałem: https://www.forbes.pl/inwestowanie/w-co-zainwestowac-50-100-i-500-tys-zl-mamy-tendencje-do-zakopywania-kapitalu-w/zze2ywg?tpcc=lnkdin_forbes_fw&utm_campaign=post&utm_content=7896b403-4a10-4deb-8b10-6ca1cb5a9f8b&utm_medium=social&utm_source=lnkdin_forbes_fw&fbclid=IwAR0ObLTSoMjZuHgu9Zgl_cUIUTKeIeY-k9P-_je1cdvBmWMlZURynzVnfks https://www.portalmedialny.pl/art/88488/olivia-drost-media-publiczne-na-rozdrozu-ai-przejmuje-content-podsumowanie-2023-roku.html https://www.youtube.com/watch?v=4StQJMrN_lk https://www.youtube.com/watch?v=w0DDaeF4NK8 https://mycompanypolska.pl/artykul/komu-oplaca-sie-dzis-wspolpraca-z%C2%A0influencerami/12935 https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dziennikarki-publicznie-mowia-o-chorobach-olejnik-nie-jest-jedyna https://plejada.pl/newsy/ekspertka-o-slowach-przemyslawa-babiarza-mam-zal-o-to-ze-podzielil-narod/v5tzxd9 https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tv-republika-youtube-ile-zarabia-danuta-holecka-michal-rachon
http://www.olivemedia.pl