• 2024-01-10
  • 187
  • 5 minut czytania

Jak przygotować dobrą prezentację biznesową i oczarować swoich słuchaczy?

Jak przygotować dobrą prezentację biznesową i oczarować swoich słuchaczy?

W dzisiejszym świecie, który tak mocno idzie do przodu, umiejętność zatrzymania uwagi odbiorcy oraz przekazania mu informacji w klarowny i inspirujący sposób – jest na wagę złota. Mimo tego, że aktualnie media społecznościowe są na topie, nadal prezentacja multimedialna to jedno z najskuteczniejszych narzędzi sprzedażowych. Dzieję się tak dlatego, że podczas wystąpienia uwaga odbiorcy jest skoncentrowana na słowach prelegenta. Dla mówcy to idealna sytuacja, aby przedstawić swój pomysł, strategię czy korzyści ze współpracy. Zatem jak przygotować dobrą prezentację biznesową?

Dlaczego nie wykorzystujemy potencjału prezentacji?

W środowisku osób przedsiębiorczych panuje przekonanie, że prezentacje nie są skutecznym narzędziem do rozwoju swojego biznesu. Jednak przyczyna takiego myślenia leży w tym, że większość osób prace nad prezentacją zostawia na ostatnią chwilę. Przez co całe wystąpienie jest robione „na kolanie”. A to przekłada się na słabe efekty oraz negatywne podejście do prezentacji. Tak więc na czym się skupić, aby przygotować dobrą prezentację i oczarować odbiorców swoim wystąpieniem?

Wyznaczenie celu swojego wystąpienia

Jak przygotować dobrą prezentację biznesową? W pierwszej kolejności należy określić cel swojej prezentacji. Dla jednej osoby może być to zawarcie nowego kontraktu, a dla drugich będzie to przedstawienie swojej firmy lub przełamanie własnych barier związanych z tą formą komunikacji. Warto określić własny cel po to, aby po wystąpieniu móc rzetelnie ocenić swoją pracę.

Pierwszy krok jest też odpowiednim momentem na to, aby wejść w buty odbiorcy i zastanowić się z jakimi problemami mierzy się aktualnie nasz przyszły słuchacz. Warto zagłębić się w ten temat dlatego, że np. pod hasłem „niskiej sprzedaży” kryje się słaba rozpoznawalność marki lub brak konkretnej strategii sprzedaży.

Przedstawienie wartości

Prezentacja multimedialna to tak naprawdę most do zbudowania relacji między mówcą, a słuchaczem. Aby tak się stało, osoba zasiadająca na widowni musi zobaczyć realną korzyść, wynikającą ze słów prelegenta. Podczas wystąpienia zamiast na sobie, mówca powinien skupić się na słuchaczu. Dlatego, że to odbiorca jest głównym bohaterem tego spotkania. Publiczność bardzo docenia wystąpienia, które są opowiadaną historią, zawierającą jasną strukturę oraz ciekawe smaczki w postaci liczb czy ciekawych anegdot.

Dopracowanie warstwy wizualnej

Nic tak bardzo nie zabiera pewności siebie osobie, która za chwilę zabierze głos, jak brzydkie i nieatrakcyjne slajdy. Pewność siebie gwałtownie maleje, postawa ciała się kurczy, a energia nie przekonuje odbiorców do aktywnego słuchania. Z zupełnie inną mocą na scenę wychodzi człowiek, który wie, że za jego plecami zostaną wyświetlone slajdy, które są ładne, nowoczesne, spójne wizualnie. Taki mówca, aż nie może się doczekać aż podzieli się z publicznością efektami swojej pracy, a to finalnie wpływa na skuteczność całego wystąpienia.

Jak przygotować dobrą prezentację biznesową? Pamiętaj o czasie!

W całym procesie tworzenia prezentacji należy też pamiętać o czasie jaki został zaplanowany na konkretne wystąpienie. Jeżeli takie założenia nie zostały ustalone z góry, to warto na samym początku spotkania poinformować słuchaczy o tym ile czasu potrzebujemy na przedstawienie danej treści i zwyczajnie w świecie trzymać się tych ustaleń. Dla publiczności miłą niespodzianką będzie jeżeli mówca skończy wcześniej, nikt nie lubi jak czas wystąpienia się przedłuża.

Droga do mistrzostwa

Każdy mistrz był kiedyś amatorem. Tworzenie skutecznych prezentacji biznesowych to umiejętność, którą można w sobie wytrenować. Każde kolejne wystąpienie to szansa na to, aby doszlifować swoją wypowiedź, uczyć się na błędach i rozwijać swoje kompetencje w tym zakresie. Jednak tą drogę należy potraktować jako inwestycję, która przyniesie korzyści w postaci większej świadomości marki i satysfakcjonującej liczby klientów.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w temacie prezentacji zarówno pod względem merytorycznym jak i wizualnym to koniecznie sprawdź moją ofertę (https://sztukaprezentacji.com/prezentacje-multimedialne) lub napisz na kontakt@sztukaprezentacji.com i zapytaj jak mogę Ci pomóc.

Podsumowanie

Dobra prezentacja to dobrze przygotowana prezentacja. Działa jak trampolina, pomaga nie tylko przedstawić swoją ofertę w ciekawy sposób, ale również zaprezentować siebie jako eksperta, który posiada wiedzę, doświadczenie i kompetencje w danym temacie. Dlatego nie czekaj i zacznij tworzyć dobre prezentacje, które pomogą Ci w rozwoju Twojego biznesu i Twojej kariery. Mam nadzieję, że mój tekst pomógł Ci i już wiesz jak przygotować dobrą prezentację biznesową. Teraz wystarczy, że wdrożysz to u siebie i sama zobaczysz jakie otrzymasz rewelacyjne efekty!

Przeczytaj także

Mindset w biznesie. Kiedy jest ci potrzebny?

Mindset w biznesie. Kiedy jest ci potrzebny?

Sukces nie zależy wyłącznie od umiejętności technicznych czy doświadczenia zawodowego. Coraz częściej kluczowym czynnikiem determinującym rozwój…
Inspirujące Przedsiębiorczynie – Niezwykłe Transformacje Kobiet z Paczki Girlbosskich

Inspirujące Przedsiębiorczynie – Niezwykłe Transformacje Kobiet z Paczki Girlbosskich

Inspirujące Przedsiębiorczynie rozwijają się w Paczce, ich historie inspirują, motywują i dają siły! Paczka Girlbosskich to…
Paczka GIRLBOSSEK – Co to jest i dla kogo? – Podcast #GIRLBOSS101

Paczka GIRLBOSSEK – Co to jest i dla kogo? – Podcast #GIRLBOSS101

Jesteś gotowa przekroczyć granice własnych możliwości? Właśnie tutaj, w Paczce GirlBossek, znajdziesz bezgraniczną siłę, by rozwijać…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *