- 2024-02-19
- 642
- 9 minut czytania
Sekrety angielskiego biznesu – wywiad z Agnieszką Klaś
Dzisiaj rozmawiamy z Agnieszką Klaś, założycielką szkoły języka angielskiego House of Knowledge, która pokaże sekrety angielskiego biznesu oraz kluczowymi lekcjami, jakie przyniosło jej prowadzenie własnej działalności. Agnieszka opowie nam także o tym, jak jej pasja do języka angielskiego przerodziła się w dobrze prosperującą firmę oraz jakie innowacje i technologie są kluczowe w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym. Czy można łączyć pasję z biznesem? Jakie jest najważniejsze motto Agnieszki i jak dba o równowagę między życiem zawodowym a osobistym? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym wywiadzie z Agnieszką Klaś.
GirlBosskie: Jak zaczęła się twoja historia? Czy możesz podzielić się historią momentu, który był punktem zwrotnym dla Ciebie jako przedsiębiorczyni?
Agnieszka Klaś: Punktem zwrotnym w moim życiu zawodowym było zdecydowanie założenie szkoły języka angielskiego House of Knowledge. Wiedziałam, że prowadzenie firmy to duża odpowiedzialność, więc na samym początku długo wahałam się z decyzją, jednak mój mąż Łukasz tak bardzo wierzył w nasz pomysł, że za jego namową zdecydowałam się podjąć wyzwanie i tym sposobem od 2018 roku z sukcesem prowadzimy kursy języka angielskiego dla dorosłych oraz dzieci. Dziś wiem, że była to jedna z najlepszych decyzji w moim życiu. Zadowoleni Klienci często opowiadają mi jak bardzo zmieniłam ich życie na lepsze, co jest potwierdzeniem, że moja praca realnie pomaga osiągnąć ich wymarzony cel.
Jakie wydarzenie z Twojego życia zawodowego uznajesz za największy sukces i dlaczego?
Największym sukcesem było dla mnie zdecydowanie stworzenie marki osobistej – Instruktorki Angielskiego! Działalność na Instagramie pozwoliła mi dotrzeć do szerszej grupy osób, dzięki temu dzisiaj mogę pochwalić się współpracami na terenie całej Polski. Ponadto, dzięki marce osobistej wzmocniłam swój warsztat w dziedzinie przemówień publicznych. Wiem, że marka osobista pomaga osiągnąć sukces i zdecydowanie warto już na samym początku swojej działalności poświęcić swój czas na działania w social mediach.
W drodze do osiągnięcia swoich celów biznesowych, jakie były najważniejsze lekcje które Cię spotkały?
Przede wszystkim potknięcia należy traktować jako ważną życiową lekcję. Nie wolno się poddawać! Ponadto jeśli ktoś namawia Cię do podjęcia jakichś działań, a Ty nie jesteś do tego przekonana, nie decyduj pod wpływem chwili. Czasami wystarczy wrócić do domu, porozmawiać z rodziną – wymienić się spostrzeżeniami i skonfrontować to ze sobą aby podjąć odpowiednie kroki. Dobre decyzje biznesowe są przede wszystkim odpowiednio przemyślane. Nie warto działać pod wpływem emocji. Biznes to ciężka, dobrze zaplanowana praca, która w wyniku różnych działań przynosi efekty. Jeśli liczysz na szybki zysk od razu jesteś na przegranej. Wyciągaj więc wnioski, ucz się na błędach i sięgaj po swoje marzenia!
Czy istnieje jakiś mentor lub osoba, która miała istotny wpływ na Twoją karierę, i jakie cenne wskazówki otrzymałaś od tej osoby?
Moim życiowym oraz biznesowym mentorem jest mój mąż Łukasz. Wspólnie podejmujemy wszystkie decyzje, które związane są z naszym życiem zawodowym oraz prywatnym. Wyznajemy zasadę, że razem znaczy lepiej! Jestem przekonana, że za sukcesem każdej kobiety stoi jej mężczyzna! To przede wszystkim niezastąpione wsparcie, na które mogę liczyć w każdej nawet najtrudniejszej chwili.
W jaki sposób dbasz o równowagę między rozwojem zawodowym a osobistym, aby utrzymać harmonię w życiu?
Prowadząc firmę nie jest łatwo sprostać wszystkim obowiązkom. Czasami okazuje się, że potrzebujesz poświęcić na coś więcej czasu niż początkowo zakładałaś, jednakże staram się regularnie wybierać z mężem na wycieczki do lasu – tam znajdujemy ukojenie od codzienności. Obcowanie z naturą pozwala mi oczyścić umysł i sprawia, że nowe pomysły same przychodzą do głowy.
Co uważasz za najbardziej kreatywną strategię marketingową, która przyniosła Ci sukces w biznesie?
Zaskoczę Cię! Prowadząc kursy angielskiego nauczyłam się obserwować swoich klientów pod kątem ich problemów i trudności z jakimi się zmagają. Oferując Klientom moje usługi oraz produkty komunikuję się z nimi wczuwając się w ich dylematy. Jestem osobą empatyczną i staram się pomóc Klientowi najlepiej jak potrafię. Moją najbardziej kreatywną strategią marketingową jest po prostu pozostanie sobą na każdym etapie – od sprzedaży po wykonanie usługi oraz szczera chęć pomocy innym. Dzięki temu Klienci zostają ze mną na długoletnie współprace.
Czy widzisz siebie jako liderkę, która inspiruje innych do osiągania sukcesu, i jakie wartości chciałabyś przekazać kolejnym pokoleniom przedsiębiorczych kobiet?
Chciałabym, aby kobiety w Polsce uwierzyły w siebie oraz swoich partnerów. Każda z nas może być Liderką, jednakże to w duecie ( często z osobą bliską) jesteśmy w stanie sięgać naprawdę wysoko!
Jaka jest Twoja filozofia dotycząca współpracy z innymi przedsiębiorcami, a może masz jakieś konkretne doświadczenia, które chciałabyś podzielić się z innymi?
Współpracując z innymi przedsiębiorcami zwróć uwagę na to czy „”nadają na tych samych falach”” co Ty. Na początku mojej biznesowej drogi wchodziłam we współprace z wykonawcami, którzy nie rozumieli mojej idei. Powodowało to wiele nieporozumień, które miały negatywny wpływ na efekt naszej pracy. Pamiętaj, że jeśli osoba, z którą współpracujesz ma radykalnie odmienne wyobrażenie dotyczące Twojego projektu, bardzo ciężko będzie Ci znaleźć wspólny język i osiągnąć wymarzony efekt.
W jaki sposób Twoje największe porażki przyczyniły się do Twojego sukcesu dzisiaj?
Osobiście nie uznaję terminu „”porażka”” – zastępuje je słowem „”doświadczenie””. Nauczył mnie tego mój mąż Łukasz, który w czasach licealnych był jednym z lepszych zawodników w narciarstwie alpejskim. Zdarzyło się, że jechał w małopolskiej lidze młodzieżowej zbyt ryzykownie w stosunku do warunków pogodowych i wypadł z trasy, bo popełnił jakiś błąd. Potłukł się przy tym niemiłosiernie, ale wyciągał odpowiednie wnioski. W kolejnych zawodach przemyślał swoje działania, podszedł do sprawy strategicznie i ostatecznie wygrał mistrzostwa. Nie zniechęcił się.
Łukasz nauczył mnie, że działania, które nie do końca poszły zgodnie z moimi wyobrażeniami traktuję jako lekcję. Każde potknięcie czegoś uczy. Jest to dla mnie tak zwana refleksja nad tym co sobie założyłam. Jeśli coś poszło nie tak – widocznie tak miało być – możliwe, że ma to doprowadzić mnie gdzieś indziej. Może coś trzeba poprawić, zmienić kierunek działania – zastanowić się jeszcze raz. Wyznaję zasadę 'A winner is just a loser who tried one more time!’
Jakie technologie czy innowacje uważasz za kluczowe dla rozwoju biznesu w dzisiejszym dynamicznym środowisku?
Uważam, że warto iść z duchem czasu i śledzić nowości technologiczne łącząc tradycyjny model prowadzenia biznesu z nowoczesnym. Mam tutaj na myśli działania offline oraz online. W dzisiejszych czasach musimy łączyć rozwiązania innowacyjne z tradycyjnymi. Osobiście od kilku lat poszerzam swoje umiejętności uczestnicząc w wielu kursach z zakresu prowadzenia działalności e-commerce, dzięki temu jestem na bieżąco z nowymi trendami.
Jaka jest Twoje najważniejsze motto?
Nigdy nie pozwól, aby strach przed działaniem wykluczył Cię z gry!
Czy można łączyć pasję z biznesem?
Uważam, że jak najbardziej! Gdy kończyłam liceum i wybierałam się na studia nie wiedziałam, że naturalna zdolność posługiwania się językiem angielskim da mi kiedyś możliwość zarobku „”na swoim””. Angielski to moja pasja, która przerodziła się w dobrze prosperujący biznes. Uważam, że łącząc swoje zainteresowania z pracą – dajemy z siebie 100 % ponieważ to co robimy jest dla nas ciekawe i rozwojowe! Życzę każdej kobiecie, aby odnalazła swoją pasję, którą przekuje w dochodowy i satysfakcjonujący biznes.
Rozmówczyni wywiadu: Agnieszka Klaś
Instruktora Angielskiego. Wraz z mężem Łukaszem, czyli Twórcą Pomysłów, założyła szkołę języka angielskiego House of Knowledge. Od ponad 10 lat pomaga osobom powrócić do świetnej kondycji językowej.
Zamiłowanie do języka angielskiego towarzyszy jej od dziecka, kiedy to jako mała dziewczynka z radością śpiewała topowe amerykańskie hity, a niekiedy zasiadała wieczorami, totalnie zanurzając się w swoich ulubionych hollywoodzkich produkcjach. Ciekawość językowa tak pokierowała jej życiem, że postanowiła na dobre zanurzyć się w tematyce angielskiego edukując się w zakresie filologii angielskiej, lingwistyki oraz amerykanistyki, co sprawiło jej wiele radości i wytyczyło ścieżkę na kolejne lata życia.