- 2024-07-05
- 256
- 7 minut czytania
Jakie treści pomogą klientom zrozumieć Twój biznes? 7 skutecznych rodzajów
W tym tekście przedstawię Ci 7 praktycznych pomysłów, które możesz wykorzystać do promocji swojego biznesu. Weź do ręki coś do notowania i zapisuj wszystko, co przyjdzie Ci do głowy podczas czytania tego wpisu. Dzięki temu będziesz już wiedzieć jakie treści pomogą klientom zrozumieć Twój biznes
Odpowiadaj na pytania Twoich klientów
Klienci zadają pytania. Na spotkaniach, pisząc maile lub wysyłając wiadomości prywatne na Instagramie. Dlaczego by ich nie wykorzystać? Używanie pytań klientów jako tematów Twoich postów czy publikacji to jeden z najprostszych i najbardziej niedocenianych pomysłów na treści.
Zapisz 10 najczęściej pojawiających się pytań i przygotuj publikacje, które będą odpowiedziami. Do odpowiedzi dodaj przykłady, aby klienci zrozumieli Cię jeszcze lepiej.
A co jeśli nie masz takich pytań? Poszukaj ich! Możesz wskoczyć na grupy fejsbukowe albo fora związane z Twoją branżą. Możesz wrzucić pytanie otwarte na stories albo wysłać email do swojej bazy. Zapytaj, czego ludzie chcieliby dowiedzieć się o Twojej usłudze czy produkcie albo co sprawia, że czytają maile, ale nie kupują. Odpowiedzi mogą być wspaniałą inspiracją i motorem do dalszych działań.
Opowiedz o każdym elemencie swojej oferty
Czy jesteś pewna, że klient może znaleźć w jednym miejscu informacje o wszystkich Twoich usługach i produktach? Każdy element Twojej oferty to temat na osobną publikację i o każdym z nich powinnaś opowiedzieć.
Oczywiście nie ma nic złego w tym, że głównym tematem jest zwykle najważniejszy albo najbardziej dochodowy produkt, ale nie zapominaj o tym, żeby zapewnić trochę miejsca również pozostałym elementom Twojej oferty – w końcu to również efekt Twojej ciężkiej pracy i warto, aby potencjalny klient wiedział o jego istnieniu.
Przedstaw siebie i swoją firmę
Lubimy pracować z ludźmi o podobnych wartościach, usposobieniu czy temperamencie. Jeden akapit na Twojej stronie www to za mało, aby Cię poznać, dlatego znajdź przestrzeń na to, żeby opowiedzieć o sobie. Jakie masz wartości? Skąd pomysł na biznes? Jaka jest misja Twojej firmy? Przyciągaj do siebie ludzi o podobnej energii, a na pewno zyskasz zadowolonych klientów, którzy z chęcią będą do Ciebie wracać.
Jeśli jesteś ekspertem finansowym, podziel się osobistą historią o tym, jak pokonałeś trudności finansowe i czego Cię nauczyły. Pokaż, jak te doświadczenia pomogły Ci opracować strategię, którą teraz dzielisz się w swoim ebooku, aby pomóc innym osiągnąć stabilność finansową
Badania pokazują, że konsumenci są bardziej skłonni zaufać i angażować się w marki, które opowiadają autentyczne historie. Według „Journal of Brand Management”, marki, które stosują storytelling (czyli oprócz prezentacji produktów opowiadają swoją historię), mają lepsze wyniki w budowaniu lojalności klientów i wyróżniają się na rynku.
Pokaż swoją firmę od kuchni
Kochamy instagramowe treści. Wszystko pięknie ułożone, idealnie oświetlone, bajkowe. Wiemy też, że tak nie wygląda rzeczywistość w biznesie. Nie bój się pokazywać swojego “zaplecza”, bo to właśnie one pomaga uwierzyć Twoim klientom, że Twoja oferta jest prawdziwa. Pokaż jak powstają Twoje produkty, gdzie pracujesz, jak wygląda Twoja codzienna rutyna. Coś popsuło się po drodze w procesie produkcji? Pokaż to i opowiedz jak to naprawiłaś.
Jeśli pokażesz, jak dużo pracy trzeba włożyć w stworzenie produktu, Twój klient będzie bardziej skłonny zrozumieć, z czego wynika jego cena.
Wykorzystaj Real Time Marketing, by pokazać Twoją markę
Wykorzystaj siłę RTMu, aby pokazać swoją ofertę w nowym kontekście. Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na tworzeniu treści i komunikatów w oparciu o bieżące, często spontaniczne wydarzenia, trendy lub dyskusje w mediach społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu tematów, które są obecnie popularne lub dyskutowane, marki mogą lepiej nawiązywać kontakt z odbiorcami i budować relacje.
Jak wykorzystać to w praktyce? Sprawdź, co dzieje się na świecie i co wzbudza dużo emocji wśród przedstawicieli Twojej grupy docelowej.
Projektujesz suknie wieczorowe? Stwórz publikację z okazji gali rozdania Oscarów. Zaprezentuj w niej projekty, które idealnie pasowałyby na czerwony dywan
Edukuj, aby zmienić Twoich obserwujących w stałych klientów
Czy masz pewność, że Twoi klienci wiedzą, jak używać Twoich produktów? Albo co robić po wykonanej przez Ciebie usłudze, aby utrzymać jej efekt? Dla Ciebie może to być oczywiste, ale nie każdy jest specjalistą.
Pokaż swoim klientom, co zrobić po zakupie Twojego produktu, jak zacząć go używać albo jak zachować trwałość po jego użyciu.
Przykłady? Proszę bardzo:
- Jeśli jesteś fryzjerką opowiedz jakich produktów warto używać, aby jak najdłużej utrzymać efekt po Twoim zabiegu
- Sprzedajesz kalendarz z planerem roku? Nagraj film, w którym pokazujesz, jak wygląda w środku oraz jak najlepiej rozpisać swój rok, aby poprawić swoją efektywność
Pokaż swoim klientom, co pasuje do Twojej oferty
Ten punkt możesz zrozumieć dwojako. Przede wszystkim – wykorzystaj techniki upsellingu i cross sellingu. Na deser dopasuj swoje produkty to tego, co już jest znane i lubiane.
Upselling i Cross selling
W prostych słowach znaczy to tyle, że warto polecać produkty, które do siebie pasują lub się uzupełniają. Oferujesz warsztat budowania pewności siebie? Opowiedz o tym, jakie efekty przyniesie, gdy dołączysz do nich kołozeszyt z codziennymi afirmacjami i miejscem na praktykę wdzięczności.
Połącz swój produkt z tym, co lubią klienci
Ta druga możliwość zrozumienia tego punktu to dopasowanie swojego produktu bądź usługi do oferty innych popularnych produktów bądź usług. Doskonale zrobiła to Monika Ciesielska, czyli Dr Lifestyle, która stworzyła plany dietetyczne dopasowane do znanego i lubianego Thermomixa.
Podsumowanie – Jakie treści pomogą klientom zrozumieć Twój biznes
Te 7 prostych wskazówek powinno wystarczyć, abyś mogła opracować pierwsze treści, które pomogą klientowi zrozumieć Twój biznes.
Pamiętaj, że każdy z tych sposobów to metoda na zwiększenie widoczności Twojej marki, ale również na budowanie relacji z klientami, opartej na zaufaniu i zrozumieniu. To, co Cię wyróżnia to nie tylko produkty czy usługi, ale historie, które za nimi stoją, ludzie, którzy je tworzą oraz wartości, które reprezentują.
Zachęcam Cię nie tylko do czytania i zdobywania wiedzy, ale przede wszystkim do działania. Tylko w ten sposób naprawdę pomożesz klientowi zrozumieć swój biznes i zachęcisz go do zakupów. Nie czekaj na „idealny” moment lub „doskonałą” treść. Zacznij od małych kroków, korzystając z porad zawartych w tym artykule, a wkrótce zobaczysz, jak Twoje wysiłki przekładają się na lepsze zrozumienie oferty przez klientów, a co za tym idzie – na rozwój Twojego biznesu.
Podejmij wyzwanie, opowiedz światu swoją historię i spraw, by Twój biznes rozkwitł. Powodzenia!