• 2024-10-07
  • 409
  • 4 minut czytania

Architektura informacji na stronie WWW. Co musisz wiedzieć?

Architektura informacji na stronie WWW. Co musisz wiedzieć?

Gabriela Kurowska – Paczka Girlbosskich

Architektura informacji na stronie WWW. Co musisz wiedzieć?

W ramach inicjatywy Paczka Dla Paczki odbyło się niezwykle wartościowe szkolenie prowadzone przez Gabrielę Kurowską, ekspertkę w projektowaniu i budowie stron internetowych, które tym razem poświęcone było architekturze informacji. To kluczowy element każdej strony WWW, choć często niedoceniany i mało widoczny na pierwszy rzut oka. Dla tych, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tworzeniem stron, szkolenie było pełne praktycznych wskazówek i inspiracji.

Podczas spotkania Gaba w przystępny sposób wyjaśniła:

📌 Czym jest architektura informacji?
Dowiedziałyśmy się, że za tą tajemniczo brzmiącą nazwą kryje się coś bardzo ważnego – sposób, w jaki informacje są zorganizowane na stronie internetowej. To od niej zależy, jak łatwo (lub trudno) użytkownicy znajdą to, czego szukają. Gabriela podkreśliła, że choć architektura informacji nie jest czymś, co na pierwszy rzut oka przyciąga uwagę, ma ogromny wpływ na efektywność strony.

📌 Dlaczego architektura informacji jest często niedoceniana?
Gaba podzieliła się ciekawymi spostrzeżeniami na temat tego, dlaczego architektura informacji nie zawsze jest doceniana przez osoby tworzące strony, mimo że jej wpływ na satysfakcję użytkowników i wyniki biznesowe jest ogromny.

📌 Jak wygląda dobrze zaprojektowana architektura informacji?
Uczestniczki miały okazję poznać kluczowe elementy, które powinny znaleźć się na każdej stronie WWW. Gabriela pokazała, jak odpowiednio zorganizować treści, by odwiedzający stronę mogli łatwo i intuicyjnie poruszać się po niej, nie czując zagubienia. Przykłady z życia pokazały, jakie informacje są istotne, a które elementy często tylko „zaśmiecają” przestrzeń i dezorientują użytkowników.

📌 Jak klienci poruszają się po stronie?
Gabriela podkreśliła, że zrozumienie, jak użytkownicy poruszają się po stronie, jest kluczem do stworzenia efektywnej architektury informacji. Zadała pytanie, które każda właścicielka strony powinna sobie zadać: Czy klient jest w stanie intuicyjnie znaleźć potrzebne mu informacje? Jeśli tak, strona działa jak powinna. Jeśli nie – to znak, że należy popracować nad jej strukturą.

📌 Co jest zbędne na stronie internetowej?
W trakcie szkolenia dowiedziałyśmy się również, jak unikać zbyt dużej liczby niepotrzebnych elementów, które mogą rozpraszać uwagę odwiedzających. Gabriela zachęcała, by skupiać się na tym, co jest naprawdę istotne dla użytkowników, a nie na dodawaniu rzeczy, które mogą wpłynąć na obniżenie użyteczności strony.

To inspirujące szkolenie pozwoliło uczestniczkom zrozumieć, że dobrze zaprojektowana strona to nie tylko piękna grafika i estetyka, ale przede wszystkim przemyślana i funkcjonalna struktura informacji, która wspiera zarówno użytkowników, jak i właścicieli biznesu online. Dzięki wskazówkom Gabrieli, każda z nas zyskała pewność, że nawet na początku swojej drogi można stworzyć stronę, która będzie skutecznie spełniała swoje zadania.

Jeśli masz pytania lub chcesz zgłębić temat architektury informacji – dołącz do Paczki Girlbosskich i obejrzyj szkolenie z  Gabrielą Kurowską!

 

Gabriela Kurowska – Projektantka stron WWW, które są nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim jest skuteczne i funkcjonalne. Projektuje z wykorzystaniem wiedzy z zakresu architektury informacji (projektuje strukturę strony, hierarchię treści, systemy nawigacji, etykietowania, które sprawiają, że strona jest intuicyjna). Wdraża dobre praktyki SEO i zabezpieczeń już na etapie projektowania. Uczy obsługi strony, w myśl że strona powinna żyć i być użyteczna, by móc ją wykorzystywać jako narzędzie do budowy wizerunku, działań marketingowych oraz podnoszenia sprzedaży. Redaktorka działu Technologie na portalu GIRLBOSSKIE.pl; autorka e-booka „Aktualizacje WordPressa. Przewodnik po dobrych praktykach” o tym jak robić kopie zapasowe i aktualizować WordPressa bezpiecznie; współautorka kompendium wiedzy o biznesie online „Chce WWWięcej. Jak zarabiać online na swojej wiedzy?”. Kocha uczyć i dzielić się wiedzą. W przedsprzedaży ma kurs WordPressPLUS dla wirtualnych asystentek i freelancerek, które chcą zarabiać więcej na budowaniu skutecznych stron WWW (moduły w kursie mówią o WordPressie i technikaliach, architekturze informacji oraz pracy z klientem).

 

icon/Bell UWAGA! To szkolenie tylko dla Paczki GIRLBOSSKICH

To szkolenie obejrzysz tylko będąc aktywną członkinią programu Paczka GIRLBOSSKICH.

  • Co tygodniowe szkolenia branżowe, mentoringi i warsztaty,
  • Publikuj własne artykuły i wywiady na portalu GIRLBOSSKIE,
  • Znajdź klientki i nawiązuj relacje w społeczności GIRLBOSSKICH!

paczka poziom - Architektura informacji na stronie WWW. Co musisz wiedzieć?


Dołączam do Paczki! Loguję się na swoje konto!

 

 

Przeczytaj także

6 kroków do stworzenia strony internetowej, która przyciągnie klientów

6 kroków do stworzenia strony internetowej, która przyciągnie klientów

Myślisz o własnej stronie internetowej, ale zastanawiasz się co zrobić, by ta strona faktycznie przyciągała klientów?…
Jak zaprojektować stronę WWW by skutecznie pozyskiwała klientów?

Jak zaprojektować stronę WWW by skutecznie pozyskiwała klientów?

Gabriela Kurowska – Paczka Girlbosskich Jak zaprojektować stronę WWW by skutecznie pozyskiwała klientów? Na szkoleniu „Jak…
Strona WWW w dobie social mediów: 7 powodów, dlaczego social media to nie wszystko

Strona WWW w dobie social mediów: 7 powodów, dlaczego social media to nie wszystko

Czy da się dziś prowadzić biznes bez strony internetowej? Tak. Czy jest to mądre podejście? Nie.…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *