- 2024-10-08
- 47
- 10 minut czytania
dr Magdalena Gajek – Głosowanie Kursory Roku 2024


dr Magdalena Gajek - Blend PR
Innowacja Roku
dr Magdalena Gajek – właścicielka butikowej agencji komunikacji Blend PR®, konsultantka. Zajmuje się przede wszystkim markami premium. Stworzyła pierwszy i jedyny w Polsce model budowania brandów premium – Brandborder®. Pomaga przedsiębiorcom w zarządzaniu marką, budowaniu wizerunku oraz tworzeniu treści. W ciągu ostatnich 10 lat zrealizowała ponad 60 wymagających projektów marketingowych. Autorka książek „Mikromarka” i „Nowy Jork wyobrażony i doświadczony”. Z wykształcenia polonistka, doktor nauk humanistycznych. Stypendystka zagranicznych uniwersytetów w Lipsku i Kilonii. Wykłada na uczelniach wyższych oraz prowadzi szkolenia marketingowe.
Zgłaszana innowacja: Pierwszy i jedyny w Polsce model budowania marek premium – Brandborder®. Składa się on z trzech elementów: granicy marki, dźwigni przekazu i spirali komunikacji. Problemy wewnętrzne przed wdrożeniem innowacji - Blend PR® utknęło finansowo w martwym punkcie, marża oraz przychody rok do roku były zbliżone, trudno było nam przebić szklany sufit, - widzieliśmy, że inne agencje kopiują duże fragmenty naszej komunikacji, brakowało nam bardzo wyrazistego wyróżnika, - obsługiwaliśmy marki premium, ale przekaz ten był za słabo uwypuklony, - byliśmy na etapie powiększania zespołu, a tym samym pojawiało się wiele kłopotów z delegowaniem zadań i utrzymaniem jakości, - nasze stawki były za niskie i nieadekwatne do wkładanej w biznes klienta wartości. Etapy wdrażania innowacji w firmie: - model rozrysowałam na początku 2023, - w pierwszej połowie 2023 prowadziliśmy testy modelu, polegały one na przygotowywaniu nowych ofert z uwzględnieniem tej metodologii oraz podwyższonych stawek (pomimo że nie było o tym informacji publicznej), - równolegle zaczęliśmy opracowywać wewnętrzne procedury pozwalające budować marki naszych klientów w powtarzalny sposób, - model został upubliczniony w sierpniu 2023 wraz ze startem nowej strony www agencji, - minione 12 miesięcy przyniosły pierwsze realne szanse na spieniężenie tego konceptu. Efekty innowacji z perspektywy agencji: - za okres wrzesień 2023-wrzesień 2024 zanotowaliśmy wzrost przychodów o 42% (w stosunku do analogicznego okresu rok temu), jest to pierwszy tak wyraźny przełom od początku istnienia firmy (od 2018), - nasze agency fee w tym samym okresie (najważniejszy w firmie miernik pokazujący realnie zostające w budżecie pieniądze) wzrosło o 71%, - przestaliśmy obsługiwać małe zlecenia na niewielkiej marży, skupiamy się na projektach o wartości kilkudziesięciu tysięcy lub stałych abonamentach, pełne wdrożenie Brandborder® kosztuje około 100 tys. zł, - posiadamy wzory dokumentów do prawie wszystkich zadań wykonywanych w ramach modelu, obecnie mamy gotowych 45 procedur (wciąż nad nimi pracujemy), tym samym w rozproszonym zdalnym zespole możemy utrzymywać powtarzalną jakość, - nazwa Brandborder® jest chronionym znakiem towarowym a schemat wizualny zastrzeżonym wzorem przemysłowych, oznacza to, że żadna agencja nie skopiuje bezprawnie naszego pomysłu. Więcej na temat Brandborder®: https://blendpr.pl/brandborder/
www.blendpr.pl