• 2025-04-10
  • 113
  • 4 minut czytania

TOP 5 aplikacji dla e-commerce

TOP 5 aplikacji dla e-commerce

Każdy, kto ma styczność z prowadzeniem działalności, wie, jak ważny jest aspekt online. Praca w e-commerce wymaga elastyczności, organizacji i kreatywności, a co za tym idzie – korzystania z odpowiednich narzędzi, które ułatwiają codzienne zadania. Oto przedstawiam moim zdaniem TOP 5 aplikacji dla e-commerce, które są niezastąpione w mojej codziennej pracy.

Notion – organizacja pracy i bazy wiedzy

O wspaniałości Notion pisałam już tutaj i tutaj. Jest to aplikacja, w której tworzysz swoje zakładki za pomocą języka znaczników (np. wpisujesz /database i tworzysz pustą bazę danych, którą uzupełnisz według swoich potrzeb).

Notion to podstawa całej mojej pracy. Mam w nim zorganizowane życie prywatne oraz zawodowe. Jeśli nie mam czegoś w Notion — nie istnieje. Jest to narzędzie, które znacznie ułatwia mi zarządzanie projektami i planowanie działań. Używam go do tworzenia harmonogramów, zbierania pomysłów na kampanie oraz prowadzenia dokumentacji. Służy mi również do zbierania notatek przy okazji spotkań. Dzięki elastycznym szablonom mogę łatwo zarządzać wszystkim – od listy zadań po bardziej zaawansowane bazy danych, np. dokumentację złożonych projektów czy też analizy wyników sprzedaży.

W Notion planuję publikacje kolejnych epizodów swojego podcastu. W bazie danych stworzyłam szablon i to dzięki temu mam uporządkowany schemat każdego odcinka. Zbieram w tym miejscu pomysły na tytuły, treści. Później przypisuję datę i określam, na jakim etapie jestem. Nie wyobrażam sobie swojej pracy bez tego narzędzia.

Lightroom – edycja zdjęć produktowych

Dobra jakość wizualna jest kluczowa w e-commerce, a Lightroom pozwala mi nie tylko szybko, ale przede wszystkim profesjonalnie edytować zdjęcia produktowe. To narzędzie oferuje wiele funkcji – od poprawy kolorów po usunięcie brzydkich elementów ze zdjęć. Dzięki presetom mogę zachować spójność wizerunku marki, co jest niezwykle ważne w budowaniu jej rozpoznawalności. Zamiennikiem (bezpłatnym) może być Adobe Photoshop Express.

Figma – projektowanie graficzne

Choć nie jestem grafikiem, Figma jest dla mnie nieocenionym wsparciem przy projektowaniu wyglądu stron, bannerów reklamowych czy materiałów promocyjnych. Wystarczy wybrać odpowiedni Frame i od razu pokazuje się przestrzeń z odpowiednimi rozmiarami. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i możliwości współpracy zespołowej mogę szybko wprowadzać zmiany i konsultować projekty z przełożonymi czy klientami. W Figmie przygotowuję także siatki zdjęć na Instagram. Dzięki temu widzę, czy każdy feed jest spójny, czy zdjęcie już było wykorzystane.

Meta Business Suite – zarządzanie mediami społecznościowymi

Meta Business Suite to narzędzie, bez którego trudno wyobrazić sobie zarządzanie kontami w mediach społecznościowych. Korzystam z niego do planowania i monitorowania publikacji na Facebooku i Instagramie oraz do analizowania wyników reklam. Jedno miejsce do zarządzania treściami pozwala zaoszczędzić czas i skupić się na efektywności kampanii. Mogę też od razu reagować na komentarze czy wiadomości.

Google Drive – przechowywanie i współpraca

Google Drive to moje centrum wymiany plików i współpracy z zespołami. W jednym miejscu przechowuję dokumenty, grafiki, analizy, prezentacje czy raporty. Dzięki możliwości współdzielenia plików i edycji w czasie rzeczywistym praca nad projektami staje się szybka i wygodna. Integracja z innymi aplikacjami Google, takimi jak Sheets czy Docs, dodatkowo ułatwia zarządzanie danymi. Każdy folder czy dokument można udostępnić konkretnym osobom, więc sprawnie można

Podsumowanie

Każda z tych aplikacji odgrywa kluczową rolę w mojej codziennej pracy, pomagając mi lepiej organizować zadania, tworzyć atrakcyjne treści i współpracować z przełożonymi. Notion, Lightroom, Figma, Meta Business Suite i Google Drive to dla mnie TOP 5 aplikacji dla e-commerce, bez których nie wyobrażam sobie skutecznego zarządzania . Jeśli jeszcze z nich nie korzystasz, zdecydowanie warto je wypróbować!


Trzeci sezon podcastu Oli Gościniak dla przedsiębiorczyń!

ola gosciniak dla przedsiebiorczyn podcast - TOP 5 aplikacji dla e-commerce

Gdzie słuchać podcastu Ola GOŚCINIAK dla przedsiębiorczyń?

  • Na blogu – lista wszystkich podkastów
  • Android – słuchaj na Androidzie w swojej aplikacji
  • Spotify – kliknij lub skorzystaj z lupki i frazy „Ola Gościniak”
  • Spotify for Creators – słuchaj w Spotify for Creators
  • iTunes – słuchaj podcastu na urządzeniach od Apple
  • Spreaker – korzystaj z aplikacji lub na stronie
  • YouTube – playlista z podcastami
  • Kanał RSS – skopiuj adres RSS i wklej go w aplikacji, której używasz

Przeczytaj także

Notion i ClickUp w pracy Social Media Managera

Notion i ClickUp w pracy Social Media Managera

Social Media Manager (SMM) to jedna ról w marketingu. Osoby na tym stanowisku zarządzają komunikacją marek…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *