- 2024-01-01
- 708
- 37 minut czytania
GIRLBOSSKIE – Nowy sezon, nowa ekipa, nowy projekt – Podcast #GIRLBOSS100
Portal GIRLBOSSKIE dla przedsiębiorczych kobiet będzie prowadziła Redakcja cudownych 9 kobiet, a publikować na tym portalu będzie cała Paczka GIRLBOSSEK oraz jeszcze więcej cudownych ekspertek i ekspertów.
Chciałabym Ci jednak właśnie dziś przedstawić cudowne osoby, kobiety które zaufały mi i chcą ze mną prowadzić tę inicjatywę! W zespole są:
- Redaktorka – Katarzyna Masztaller,
- Redaktorka i PR Managerka – Ewelina Salwuk-Marko,
- Project Managerka Konferencji GIRLBOSS – Natalia Nietupska,
- Opiekunka Paczki GIRLBOSSek – Teresa Wojaczek,
- Oficjalna Fotografka – Agnieszka Werecha-Osińska,
- Ekspertka w dziale Nowe Technologie – Gabriela Kurowska,
- Ekspertka w dziale Podróże – Aneta Jaworska,
- Ekspertka w dziale Zdrowie – Ula Nec.
No i oczywiście Ola Gościniak jako redaktorka naczelna Portalu GIRLBOSSKIE.
Ola Gościniak: Halo, halo, witam, witam i o zdrowie pytam. Słuchajcie, Witam was serdecznie na pierwszym live’ie, pierwszym też podcaście jeśli słuchacie powtórkę, a mianowicie #Girlboss, jest to tak naprawdę setny odcinek mojego podcastu i zaczyna się nowy sezon. Przedtem był, Jestem Interaktywna sezon, teraz zaczyna się Girlboss sezon.
Portal Girlbosskie
Dzisiaj chciałabym was serdecznie zaprosić na pierwszy live redakcji Girlbosskie. Zaprosiłam tutaj kilka dziewczyn: Teresę, Magdę, Ule, Anetę i Ewelinę, które za chwilkę Wam tutaj przedstawię, pokażę na tym dzisiejsze spotkanie. Zanim jednak będę rozmawiała z dziewczynami, chciałabym Wam powiedzieć kilka słów o portalu Girlbosskie, a mianowicie portal ten powstał z tego powodu, że chcemy jeszcze bardziej wspierać (tak holistycznie) kobiety w tym, żeby prowadziły skutecznie swoje biznesy albo odważyły się je założyć. Dając im wsparcie, dając im takie miejsce, w którym czują się dobrze, nie czują tej samotności. Zwłaszcza, że wiele z nas te biznesy prowadzi z domów, zacisza domowego w dresach i ciągle to nam daje takie przeświadczenie, że to jest taki tam biznes niepoważny, że z domu w dresach go prowadzę. Żebyśmy poczuły, że jesteśmy ważne, że jesteśmy wystarczające, że jesteśmy niesamowite, bo łączymy jako kobiety na co dzień wiele różnych ról. Czy to wiecie, bycie mamą, czy to prowadzenie domu, bycie przyjaciółką, żoną, córką, matką, siostrą. Ile my tego dookoła mamy i dajemy radę tym wszystkim żonglować dookoła, więc to jest powód, dla którego ten portal Girlbosskie powstał, żebyśmy nie czuły się w tym wszystkim same, żebyśmy miały wsparcie.
Grupa docelowa tego portalu to właśnie kobiety, które mają swoje biznesy, prowadzą czy to małe biznesy jako freelancerki, czy to produkty cyfrowe, fizyczne, ale także kobiety, które prowadzą prężnie działające firmy i zatrudniają kilkadziesiąt, może nawet i kilkaset pracowników. Więc osoby kobiety przedsiębiorcze, ale także kobiety, które są na takim etapie w życiu, że myślą o tym, żeby zostać przedsiębiorczyniami, girlboskami, żeby boskimi girlboskami zostać, może są teraz na takim etapie, że pracują w korporacji albo w innej pracy, której nie lubią, chciałyby się przebranżowić, pójść wreszcie za głosem serca, za tym co wcześniej wszyscy mówili, a gdzie tam to może być hobby, a nie praca. A teraz chcą rzucić wszystko i zająć się np. rękodziełem albo są w tej chwili na urlopie macierzyńskim, albo planują rodzinę, urlopie wychowawcze. I chcą stworzyć takie własne, dopasowane do siebie i aktualnej sytuacji życiowej, stanowisko pracy, właśnie zostać tą girlboską, więc to jest nasza grupa docelowa. To jest grupa girlbosek, które tworzą ten portal, ale też będą go czytały.
W ramach portalu będą wartościowe artykuły, będą wywiady, będzie akcja Bosska Miesiąca. Jest podcast, na który tutaj też dzisiaj widzimy się, słyszymy się, oprócz tego będzie mnóstwo różnych inicjatyw, dziewczyny z Paczki Girlbossek będą mogły pisać artykuły na ten portal, po to żeby też budować swoje pozycje jako ekspertek.
Redakcja Girlbosskie
Także tyle jeśli chodzi o wstęp z dzisiejszego, z naszego portalu Girlbosskie, a teraz chciałabym wam tutaj pokazać część redakcji. Jeśli chodzi o redakcję Girlbosskie to mamy na pokładzie łącznie ze mną 10 osób, a dzisiaj chciałabym wam tutaj pokazać naszą szóstkę, czyli brakuje tu jeszcze 4 osób, ale nie martwcie się, na kolejnym spotkaniu chciałabym wam pozostałe dziewczyny przedstawić.
Ola: Witajcie Teresa, Magda, Ula, Aneta oraz Ewelina, witajcie dziewczyny.
Ula: Cześć, witajcie.
Magda: Hej, hej.
Ewelina Salwuk-Marko
Ola: I teraz chciałabym po kolei z każdą z osób, które tutaj są porozmawiać, żeby Wam przedstawić jakie my mamy cudowne osoby tutaj na pokładzie. I chciałabym zacząć od Eweliny, tylko dajcie mi sekundę, dajcie mi sekundę, bo ja muszę tutaj po kolei wszystko żeby Ewelinę pokazać, jest i Ewelina. Cześć, Ewelina.
Ewelina: Cześć, cześć, witam się bardzo serdecznie, dawno żeśmy się nie widziały.
Ola: Dawno żeśmy się nie widziały. Ewelina Salwuk-Marco. Ewelina jest jedną z współzałożycielek i także redaktorką portalu Girlbosskie. Ewelina, powiedz kilka słów o sobie.
Ewelina: Ojejku, nie skończę do jutra. Tak szybko jestem PR-owcem, wydawcą, dziennikarką i także wykładowcą akademickim. Specjalizuję się w budowaniu wizerunku eksperta i rzucaniem fajnych pomysłów.
Ola: Super, dzięki Ewelina. Jeszcze dodam, że to dzisiejsze spotkanie będzie bardzo krótkie, więc jak są tutaj osoby, które nas oglądają na żywo, to nie martwcie się, niedługo kończymy. Niedługo kończymy, chociaż nie wiem czy tak powinnam od razu powiedzieć. Nie, będzie tak świetnie, że będzie wam szkoda, że skończyłyśmy. Ewelina, chciałabym ci zadać pytanie. Zajmujesz się PR-em, jak ważny jest gdzieś PR w tworzeniu biznesu?
Ewelina: Jest bardzo ważny i dziwi mnie to, że niektóre marki czy osoby, które chcą budować wizerunek eksperta, marki osobiste, pomijają ten PR w swoich działaniach. Bardzo dużo ludzi myli PR z marketingiem i z reklamą. To są rzeczy, które się łączą ze sobą fantastycznie, ale to są bardzo różne koncepcje, różne działania i to nie są synonimy. Bo tak naprawdę według różnych teorii, nie tylko mojej, żeby ruszył nam biznes, to musi być marketing, reklama i PR. PR ten wizerunek, bo przykładowo w marketingu czy w reklamie korzystamy ze social mediów i cały czas pokazujemy siebie, mówimy co robimy, jak działamy, ale też warto zadbać o to, żeby ktoś mówił o nas. I między innymi o tym mówi PR, na przykład za pośrednictwem mediów, nie mylić z social mediami, czyli na przykład pokazujemy się w portalu internetowym, robimy wywiad w radiu, podcasty, różne tego typu rzeczy.
Ola: Ok, czym w ramach portalu Girlbosskie możesz pomóc innym?
Ewelina: Myślę, że tak, bo ja już nawet niektórym autorkom mówiłam i to zaznaczałam u nas na Discordzie, więc zapraszam wszystkich także do Paczki Interaktywnej, bo ruszył na bór. Pomagam im w znalezieniu tematu, bo tak naprawdę różne platformy internetowe są bardzo fajne i jest różnorodność, jest dużo portali internetowych, ale z dotarciem do tematu nie jest tak łatwo. Bo jeżeli znajdziemy temat, to reszta jakoś powiedzmy sama się ułoży, i w Google i też czytelnicy i tak dalej, nam to pomoże. Są osoby, które mają ogromną wiedzę, ogromne doświadczenie, ale jak mają napisać tekst ekspercki i mają znaleźć temat, mają problem. Tak jak ja tutaj pomagałam niektórym znaleźć temat, albo rzucałam z głowy, bo mniej więcej już też ze swojego doświadczenia, jestem też wydawcą, wiem czego ludzie szukają, albo za pośrednictwem własnych narzędzi zaczęłam sprawdzać co ludzie szukają, albo będą szukać powiedzmy w okresie już maja. Dlaczego to jest ważne, że będą szukać w maju? Dlatego, że jeżeli my opublikujemy fajny artykuł, w którym ty jesteś ekspertką, zaprezentujesz się, to Google ma czas na SEO, na zaciągnięcie tego wszystkiego, żeby on ładnie później się zoptymalizował, pokazywał wysoko w wynikach wyszukiwania. Co to nam jeszcze daje, że zrobimy sobie tekst, budujemy wizerunek, pokazujemy się w mediach, fajniej się tym pochwalić w swoich social mediach, można to napisać w bio, jestem autorką kilkunastu artykułów, między innymi na takiej i takiej platformie, dodać na swojej stronie internetowej, screena zrobić, nagrać o tym rolkę, jest bardzo dużo możliwości. To jest też fajna opcja dla osób, które nie mają pomysłu, co ja mam napisać na blogu, co ja mam napisać. Pochwal się tym, co zrobiłeś zewnętrznie, że piszą o tobie. Mogę o tym powiedzieć nami, więc tak bardzo krótko.
Ola: Super. Ewelina, bardzo się cieszę, że jesteś na pokładzie naszego portalu Girlbosskie, bo dzięki temu nie dość, że portal ma fajne zaopiekowanie PR-owe, ale dodatkowo mamy to wsparcie dla autorek i osób, które będą udzielać wywiadu, co jest niesamowicie istotne. Zaczynamy już z wysokiego poziomu, z Twoim doświadczeniem.
Ewelina: Zaczęłyśmy z wysokiego C dosłownie wczoraj. Zapraszam was bardzo serdecznie na przeczytanie wywiadu z Ewą Bartnik z Imkera. Pytania były ułożone specjalnie pod to, jaką Ewa jest ekspertką i Ewa sama wyznała publicznie, że to są bardzo fajne ułożone pytania, że ludzie już nie chcą czytać, ile lat prowadzisz firmę, co robisz, to jest trochę nuda. Oczywiście to też warto powiedzieć gdzieś, ale dawanie tej wartości, tej eksperckości dzielenie się wiedzą do pewnego stopnia. Fajne za pośrednictwem tekstu czy wywiadu zainteresować czytelnika i pozostawić pewien niesmak, tak żeby wrócił do ciebie, bo my dodajemy przecież tam na końcu twoje bio, zdjęcie, link do strony internetowej, żeby ktoś mógł znaleźć z tobą kontakt.
Ola: Dokładnie. Ewelina, dzięki wielkie i chciałabym wam przedstawić kolejną osobę. Także dzięki Ewelina.
Ola: Ja jeszcze tylko dodam, że jeśli chcecie, żeby wasz artykuł, wywiad z wami był na łamach portalu, to wskakujcie do Paczki Girlbossek. Ja w ogóle poproszę dziewczyny, żeby wrzuciły linka do paczki tutaj na czacie. Jeśli was jeszcze nie ma, to mamy miejsca, można dołączać.
Aneta Jaworska
Ola: A ja teraz przejdę do Anety. Aneta, tu jest Aneta. Cześć Aneta. Kolejna osoba z bardzo dużym doświadczeniem w byciu dziennikarką, prawda Aneta?
Aneta: Nie dużym doświadczeniem, ale rzeczywiście też doświadczeniem. Ja zaczynałam swoją przygodę zawodową od bycia dziennikarzem. Na początku była to gazeta, a później telewizja. W związku z tym mam tutaj mediowe doświadczenie, jakieś, które na pewno będę chciała też zaimplikować do portalu Girlbosskie.
Ola: W ogóle jak dzisiaj rozmawialiśmy tutaj w kuluarach przed tym spotkaniem o swoim doświadczeniu dziennikarskim, to wiecie, że mi się przypomniał, że ja chyba w liceum, czekajcie, mieliśmy taką gazetkę szkolną, Lajk się nazywał. Wiecie, jeszcze wtedy nie było, wiecie, social mediów, jak ja byłam w liceum, a ona już się Lajk nazywała. Także hit. Aneta, jesteś w ramach portalu ekspertką w dziale podróże. Skąd taki temat?
Aneta: Skąd ten temat? No ten temat wynika z dwóch takich aspektów. Jeden aspekt to jest biznesowy, ponieważ jestem założycielką i taką pomysłodawczynią też marki Skuteczni w turystyce, która jest bardzo blisko związana z podróżami i z takim edukowaniem osób, które są związane z turystyką. A druga rzecz, no to jest turystyka i podróże są bliskie mojemu sercu, w związku z tym na pewno będę chciała te dwa wątki łączyć. I taki mam pomysł w ogóle na tą kolumnę, żeby trochę aspektu biznesowego tam było, czyli żeby wykorzystać te insajty, które się same nam trochę tworzą, bo wśród autorek, książek jest masa dziewczyn, które też albo mieszkają za granicą, albo są jakoś związane za granicą. Mamy Milenę, która uczy włoskiego, która też jest związana właśnie z regionem włoskim. Mamy Polkę w Mediolanie, mamy osobę wśród naszych autorek z Australii, więc jest masę dziewczyn, które na pewno ciekawymi swoimi historiami też wzbogacą treści na portalu. No a drugi aspekt to jest taki lifestyle’owy, czyli chciałabym zainspirować do eksploracji naszego świata i Polski też. Pod względem różnych miejsc, pod względem różnych atrakcji, pod względem różnych też obiektów, które są ciekawe do tego, żeby zwiedzić i żeby poradzić przedsiębiorczym kobietom, jak właśnie spędzać ten czas. I oczywiście aspekt taki praktyczny, bo też na pewno będę pisała o tym z własnego doświadczenia, jak wykorzystać taką wiedzę praktyczną w poszukiwaniu takich miejsc, albo na przykład w poszukiwaniu biletów lotniczych do 50 zł i inne tego aspekty właśnie będę próbowała przekuć na portal Girlbosskie, żeby dawać kolejne inspiracje naszym czytelniczkom.
Ola: Cudownie to słyszeć. Aneta, jesteś ekspertką od turystyki, ale też trenerką biznesu Briana Tracy i też lubujesz się w nano-learningu. Mnie ten nano-learning bardzo, bardzo ciekawi. Jak on może nam pomóc rozwijać biznes?
Aneta: Nano-learning to jest taka metoda nauki, która polega na przyswajaniu wiedzy w takich krótkich, intensywnych modułach czy sesjach. To jest takie espresso dla mózgu. Szybkie, małe, ale intensywne i dające kopa, kopa takiego intelektualnego trochę. To jest dobry przykład, to co się dzieje teraz na Instagramie albo TikToku, jeżeli wykorzystujemy ten aspekt edukacyjny, bo tam to można wykorzystać właśnie w postaci takich krótkich sesji, czyli na przykład w postaci rolek, postaci krótkich filmików. Nano-learning to jest także skoncentrowana wiedza, czyli taka esencja samych tych informacji, które są przydatne. Wczoraj na przykład publikowałam rolkę na temat metody smart i inspirowałam do tego, żeby wykorzystywać w kontekście budowania sobie celów na ten rok i pokazywałam jak wykorzystać metodę smart i w życiu prywatnym, czyli w życiu takim osobistym jak to zastosować i w zasadzie takim aspekcie biznesowym. I takie są właśnie te rolki, takie materiały, które mają inspirować, które mają właśnie być elastyczne, czyli mogą być dostosowane do Twojego tempa życia, do Twojego zabiegania, które wiadomo, że przedsiębiorcze kobiety takie właśnie prowadzą intensywny tryb życia, więc to jest dostosowane do tego. I jest to taki natychmiastowy efekt, bo ta szybka nauka, te takie właśnie intensywne, krótkie formy pozwalają też na zapamiętywanie długie. Mi Nano-learning bardzo pomaga w ogóle w przekazywaniu wiedzy nie tylko do liderów czy menadżerów, bo to nie jest takie trudne szkolić menadżerów czy liderów, bo oni są świadomi i wiedzą jak ten rozwój jest im potrzebny. Natomiast mi bardzo Nano-learning pomaga w przekazywaniu wiedzy, inspirowaniu osób na różnych stanowiskach. Mnie obserwują panie z kuchni, nie obserwują panie, które sprzątają pokoje w obiektach i to jest największa taka wartość tego. W związku z tym ja też uważam, że niezależnie po prostu jaki biznes prowadzisz, czy chcesz sama się rozwijać, czy chcesz rozwijać swoich pracowników, warto właśnie Nano-learning wdrożyć w ten etap edukacji, żeby wykorzystać to, co jest dobrego z niego i żeby w taki przyswajalny, bardzo miły sposób nadal się rozwijać, rozwijać swoje pomysły, rozwijać swój biznes, niezależnie w jakiej jesteś branży.
Ola: Cudownie. Aneta, bardzo się cieszę, że jesteś jedną z członkiń redakcji i nie mogę się doczekać na te wszystkie artykuły, które będą.
Aneta: Dla mnie to też jest ogromny zaszczyt, więc bardzo dziękuję, jestem niesamowicie dumna, że znalazłam się wśród takiego wspaniałego grona redaktorek.
Ola: To prawda. Dzięki wielkie, Aneta.
Aneta: Dziękuję serdecznie.
Magda Mutlu
Ola: I chciałabym wam tutaj przedstawić Magda Mutlu. Magda, tu jesteś, Magda. Cześć Magda. Czekaj, czekaj, mikrofon.
Magda: Tak właśnie, ja bym kaszleł, dlatego mikrofon.
Ola: Super. Magda Mutlu, mam do ciebie pytanie. Czym możesz pomóc w ramach portalu girlboskie? Czym się zajmujesz?
Magda: To może ja powiem, czym się zajmuję i zaraz rozwinę, jak sobie wrażam w ogóle pisać na portalu. Ja sama zajmuję się Amazonem KDP, taką platformą POD, Print On Demand, i jako że ta platforma od ponad roku mniej więcej już jest dostępna, a raczej wprowadzono język polski i możemy my Polacy w języku polskim wydawać tam np. książki, to właśnie trochę ją propaguję, opowiadam o niej i staram się zachęcić kobiety w ogóle, biznesy mniejsze, większe, żeby zaczęły publikować swoje książki na tej właśnie platformie i nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Ale przy okazji, i to jest taka jakby moja główna rzecz, oprócz tego tam zajmuję się copywritingiem, trochę wirtualną asystentką, jestem połączoną z tym copywritingiem, ale taki pomysł, który mam trochę na tą rubrykę w Girlbosskich, to wiąże się w ogóle z tymi platformami POD, Print On Demand, które chciałabym zaznajomić trochę osoby, które np. dopiero zaczynają biznes, albo już mają jakiś tam biznes, który gdzieś tam działa i chciałyby np. wejść na zagraniczne rynki. Albo chciałyby mieć jakąś dodatkową odnogę swojego biznesu, właśnie taką nieangażującą aż tak bardzo, bo głównie te biznesy oparte na Print On Demand są z dochodem pasywnym bardziej, że robimy coś raz, a później mamy z tego korzyści. Oczywiście to nie jest tak, że raz zrobimy i już nic nie robimy, bo to też tak nie działa, ale jednak jest to mniejsze, jest tam większa automatyzacja całego tego biznesu i chciałabym właśnie trochę opowiadać i pisać o tych systemach, o tych platformach Print On Demand, które są na świecie. My Polacy możemy też wejść na te rynki i po prostu gdzieś tam rozwijać swoją działalność trochę dalej niż Polska. No oczywiście przede wszystkim o KDP będę mówić, o Amazonie, może o Amazonie FBA, a Amazonie Merch, więc mam nadzieję, że trochę tam ktoś liźnie tego i po prostu zainteresowanie będzie.
Ola: Super. Magda, oprócz tego, że zajmujesz się jako ekspertka pisaniem na portal, także opiekujesz się wewnątrz Paczki, jakby to powiedzieć kalendarzem wydarzeń, mogłabyś więcej na ten temat powiedzieć?
Magda: Tak, ja z Tobą w Paczce to jestem od samego początku, odkąd ta Paczka istnieje i faktycznie zajmuję się, bardziej opiekuję się może tak osobami, które przeprowadzają u nas szkolenia w tak zwanej takim systemie Paczka dla Paczki. To są wewnętrzne nasze szkolenia od ekspertek dla ekspertek, żeby właśnie pokazać różne biznesy, żeby znaleźć, czy pomagać po prostu innym kobietom się rozwijać. No i ja się faktycznie tym zajmuję, organizuję to w każdy poniedziałek w Paczce, zapraszam serdecznie, są te spotkania, są też szkolenia, już kalendarz jest na marzec praktycznie cały zapełniony. Jest tylko jeden termin wolny, więc tak, już dopiero następne w kwietniu wolne miejsca, więc tak dzieje się, dzieje się w Paczce. I to naprawdę są fantastyczne wydarzenia, dlatego że ja też widzę czasami, bo to oczywiście osadzam tam później i wrzucam Paczkowiczom na platformę i widzę na przykład ile powtórzeń później tego się ogląda i widzę, że to naprawdę jest potrzebne. Dziewczyny lubią to i to daje im dużą wartość po prostu.
Ola: To jest w ogóle niesamowite, bo my w Paczce na ten moment mamy ponad 500 osób, więc takie przeprowadzenie warsztatów w Ppaczce to jest możliwość, żeby też zaistnieć jako ekspertka, pozyskać klientki, ale też na przykład przetestować jakieś swoje szkolenie, warsztat, którym gdzieś na zewnątrz chcemy do klientów wyjść i zrobimy to w takim bezpiecznym środowisku, gdzie rzeczywiście taki fajny feedback możemy dostać i dopracować to, co robimy. Także to jest dla mnie bardzo istotna część naszej Paczki Girlbossek, także jeśli chcecie przeprowadzić szkolenia to zapraszamy was serdecznie do Paczki, wskakujcie nie tylko przeprowadzić, ale też zyskać wiedzę, to są 52 szkolenia rocznie.
Magda: Tak, a już nie wspomnę ile tam już jest zapisanych.
Ola: Powtórki są z zeszłego roku.
Magda: A naprawdę atmosfera jest super i to jest mega wspierająca społeczność właśnie w paczce, więc serdecznie zapraszam wszystkich.
Ola: Super. Magda, bardzo ci dziękuję, bardzo się cieszę. Jak ja się jaram, naprawdę po kolei z każdym z was rozmawiam i ja się jaram jeszcze bardziej. Super, dzięki Magda. Dzięki Magda.
Magda: Dzięki.
Teresa Wojaczek
Ola: I teraz sekundę sobie tutaj patrzę, o tak, następną mamy Teresę, Teresa Wojaczek. Witaj Teresa, gotowa?
Teresa: Gotowa, cześć wszystkim, bardzo się cieszę, że tu mogę być z wami.
Ola: Czym możesz pomóc w ramach portalu, czym jesteś ekspertką?
Teresa: No więc ja przede wszystkim jestem opiekunką Paczki, więc wszystkie osoby, które są w Paczce i które do tej Paczki trafiają, które mają jakiekolwiek problemy, pytania, które chcą napisać artykuł, to często przechodzą przez moje ręce najpierw, nim te sytuacje trafią do Oli. Więc to jest taka działka, taka połowa mojej pracy na co dzień, czyli właśnie opieka nad Paczką Girlbossek, natomiast druga część to są ubezpieczenia. Ja się specjalizuję nie tylko w ubezpieczeniach majątkowych, ale też i ubezpieczeniach na życie, po to, żeby jak najbardziej kompleksowo tych klientów moich zaopiekować, a przez to, że sama jestem przedsiębiorczynią, że sama też jestem klientką ubezpieczeń. Umówmy się, to jest taki produkt, który każdy z nas jednak musi posiadać, to swoją wiedzą chce się dzielić z osobami na portalu, ale nie zaczynając od takich tematów, które wszyscy znają, wszyscy po prostu wiedzą co jest, co się dzieje, tylko właśnie od takich smaczków. I mój pierwszy artykuł to był o cyberbezpieczeństwie, o tym jak się od niego ubezpieczyć i właśnie to jest to, że ja nie chcę mówić o tym, o czym mówią wszystkie inne portale, tylko chcę pokazywać te ubezpieczenia od takiej drugiej strony, od takich rzeczy, o których my często nie wiemy, a o których warto pomyśleć i warto wiedzieć.
Ola: Bardzo mnie ten twój artykuł zaciekawił, zaintrygował, nawet nie miałam pojęcia, że można się od tego ubezpieczyć. Mogłabyś powiedzieć kilka słów, co warto wiedzieć na ten temat?
Teresa: Jak najbardziej. Czy to właśnie temat taki spokrewniony z twoją działką tak naprawdę, prawda? Z tą pierwszą, bo mówiłaś o WordPressie, o bezpieczeństwie w sieci również i to jest coś, o czym właśnie mało osób wie, że tak jak są te naciągania na wnuczka, na policjanta, na lekarza przez telefon, to to też da się ubezpieczyć, ale o wiele częstsze są takie rzeczy, że my otwieramy maila, klikamy w jakiś link, bo nam się wydaje, że to przecież to jest to. Na przykład Facebook do nas napisał, albo jakiś bank. Klikamy i albo nasz komputer się infekuje jakimś wirusem, albo płacimy za coś, bo jakaś była niedopłata za paczkę. Mnóstwo jest tych sposobów i my postrzegamy Internet jako bardzo bezpieczne miejsce, bo ono w większości się jawi jako takie bezpieczne miejsce. Natomiast musimy mieć tą świadomość, że hakerzy są i czyhają i nawet jeśli oni poznają nasze hasło, to nam się wydaje, że oni nic się nie dowiedzą o nas. A to jest, szukam jakiegoś ładnego słowa, guzik prawda, bo oni naprawdę mogą się wiele rzeczy dowiedzieć. Szczególnie jeśli my nie pilnujemy haseł i mamy jedno hasło do wszystkiego, a tak nie powinno być, o czym już wiemy, więc ja tam napisałam i takie porady dotyczące tego właśnie, o co warto zadbać, bo to ubezpieczenie też zadziała tylko w momencie, kiedy my jednak korzystamy z jakiegoś antywirusa chociażby na naszym urządzeniu, ale też i o tym właśnie jakie te zagrożenia są i coś czuję, że ja będę mówić o tym szerzej, że to jest taki dopiero przedsionek, taki wstęp do tematu, ale właściwie każdy z tych elementów, o których ja tam napisałam można rozszerzyć na kolejny, kolejny artykuł. Tych tematów jest naprawdę, naprawdę dużo, a zagrożenia są coraz, coraz większe i nawet jeśli my jako osoby prywatne nie widzimy tego, tych zagrożeń, no to w momencie kiedy coś zainfekuje naszą firmę, no to już się pojawiają problemy. Chociażby wyciek danych osobowych naszych klientów, oj to już są grube kary, umówmy się, to naprawdę konia rzędem temu, kto by od tak wydał 200 tysięcy na karę, no ja nie mam takich pieniędzy.
Ola: Także twoja rubryka będzie bardzo ważna, te tematy, żeby rzeczywiście się zastanowić nad tym i uświadomić przede wszystkim, bo wielu rzeczy po prostu nie wiemy, że można o to zadbać. Dobra Teresa, to co, działamy dalej w naszej Paczce.
Teresa: No i zapraszamy do Paczki kolejne osoby.
Ola: Dokładnie, ja to w ogóle patrzę, że w trakcie naszego spotkania Sylwia dołączyła, już w tej chwili dosłownie nagrywamy ten materiał z 9 stycznia, a do 11 mamy nabór i zostały jeszcze 84 miejsca z 600, także dzieje się tutaj szaleństwo. Teresa, dzięki ci tutaj za całe wsparcie, za całą opiekę nad Paczką, jestem Ci niesamowicie wdzięczna i też z ogromną radością patrzę w przyszłość na dalsze nasze wspólne projekty.
Teresa: Ja również, cieszę się za tę szansę, którą od ciebie dostałam. Wykorzystuję ją w pełni i cieszę się, że mogę dziewczyny popychać do działania i je wspierać też na każdym kroku.
Ola: Super, bardzo się cieszę. Dzięki Teresa.
Ula Nec
Ola: I na koniec została nam Ula. Ula Nedz, witaj Ula. Ula jest ekspertką w Wydziale Zdrowie. Czym możesz pomóc innym w ramach portalu? Czym czujesz się ekspertką?
Ula: Ja myślę, że ja na tym portalu pojawiam się jako trochę taka przeciwwaga tematów biznesowych, bo ja jestem z wykształcenia farmaceutką, z dokształcenia specjalistką psychodietetyki i pomagam dbać o zdrowie w świecie intensywnej pracy. Czyli zależy mi właśnie na tym, żeby kobiety biznesu dbały nie tylko o swój rozwój kariery, ale żeby cały czas pamiętały o sobie i o swoim zdrowiu. Bo to w tym naszym zabieganym świecie i w tym kulcie pracy, który w obecnej rzeczywistości też występuje, jest bardzo często zapominany. A niestety ma to wpływ po pierwsze na nas, na nasze zdrowie, na relacje z bliskimi, na relacje z otoczeniem, ale również właśnie na nasz biznes. Bo to my musimy mieć na niego siłę, musimy mieć na niego energię, a ma to się szansę wydarzyć, jeśli nie tylko dbamy o swój biznes, ale również o siebie i o swoje zdrowie.
Ola: Kiedy tutaj zapraszałam dziewczyny do redakcji i się zastanawiałam, kogo by tutaj jeszcze dodać, to tak pomyślałam Ula. Boże, Ula musi być w redakcji Girlbosskie. Boże, zgodzi się czy się nie zgodzi, zgodzi się czy się nie zgodzi. Bo jednak tutaj kolejne działania do wykonania. Także niesamowicie się ucieszyłam, bo to jest temat, który jak też myślałam nad tym, jakie będą działy, to wiedziałam, że go nie może zabraknąć. Właśnie zdrowie, taka równowaga, work-life balance, zdrowe odżywianie, to jest coś co musi być. Bo trudno, jak to się mówi, z pustego nie, Salomon nie naleje nawet. Także tak jak w samolocie, najpierw maseczka sobie, a dopiero innym. Więc nie jesteśmy w stanie o biznes zadbać, jeśli nie dbamy o siebie.
Ula: Tak, dokładnie tak.
Ola: Ula, w takim razie mam do ciebie pytanie. Jak możemy zadbać o zdrowe nawyki, kiedy pracujemy jako Girlbosskie ciągle przy tym komputerze?
Ula: Wiesz co, ja przede wszystkim podchodzę do tego może niekoniecznie tak, że ja daje wytyczne. Bo trochę to jest tak, że my wszystkie wiemy, jak należy się odżywiać. Wiemy i nie wiem jak i ile ruchów należy w ciągu tygodnia wykonywać, żeby to zdrowie utrzymywać. Problem mamy z tym, jak to faktycznie wdrożyć w nasze życie. Bo tak jak mówisz, pracujemy intensywnie, siedzimy przy tych komputerach. Czasami jest to dużo więcej niż te 8 godzin, bo nam się wydawało, że właśnie biznes to będzie coś takie super. I właściwie to jakby zrobimy swoją robotę raz, dwa, trzy i nasza praca się skończy. Natomiast często wychodzi na to, że my oprócz tej pracy, którą owszem spędzamy przy komputerze, to poświęcamy również dużo myśli naszej pracy po, że tak powiem, godzinach. I ja właśnie chcę wam pokazywać też również na tych wpisach na portalu Girlbosskie, jak to zrobić, żeby umieć to pogodzić. Czyli o jakie nawyki zadbać, naprawdę czasami wystarczy nie dużo. My bardzo często narzucamy sobie dużą presję w pracy, jeśli chcemy podjąć wyzwanie zadbania o swoje zdrowie, a to wcale nie musi tak wyglądać. Bo ta presja później nas przygniata i wychodzi na to, że my de facto odpuszczamy bardzo szybko. Nie jesteśmy w stanie wykonywać tych wszystkich zaleceń, które gdzieś tam znajdujemy na innych stronach czy portalach. A ja chcę wam pokazywać właśnie, że czasami wystarczają małe, drobne działania, które są w stanie poprawić jakość naszego życia, komfort zarówno w tych godzinach pracy, jak i po pracy.
Ola: Super. Ja nawet wczoraj, bodajże, czytałam, że często nam się wydaje, że musimy się czymś, nie wiadomo, być jakimiś ekspertkami, żeby się tym zajmować. Jeśli chcemy zacząć uprawiać tenis, to powinniśmy wiedzieć, kto jest na topie teraz, jakie rankingi są, gdzie są jakie mecze i w ogóle, żeby pójść sobie na jakieś lokalne boisko i sobie chwilę w tenisa pograć.
Ula: I zakupić profesjonalny sprzęt, profesjonalny strój.
Ola: Profesjonalnie musi być. Musi być po prostu albo na 100% albo w ogóle, a okazuje się, że jest coś pomiędzy.
Ula: O zdecydowanie. To jest tak, że my bardzo często nie doceniamy tych małych kroków, małych czynności, które możemy wykonywać, które jeśli naprawdę będą wykonywane regularnie w dłuższym okresie czasu, one są w stanie nam przynieść dużo więcej korzyści niż jakieś wielkie zrywy takie jednorazowo.
Ola: Tak, dokładnie. Ula, dziękuję Ci, że jesteś z nami na pokładzie Girlbosskie. Nie mogę się doczekać na te wszystkie działania, które będziemy wspólnie tworzyć.
Ula: Bardzo dziękuję. Ja mogę Wam powiedzieć, że na portalu jest już pierwszy mój wpis o postanowieniach noworocznych, bo to są właśnie te zrywy, o których mówię, mamy nowy rok.
Zobaczcie jak to wygląda w liczbach, zobaczcie jak to się ma w odniesieniu do biznesu. Zapraszam Was już na portal Girlbosskie.
Ola: Jeśli dobrze pamiętam 9% postanowień noworocznych jest dociąganych do końca, tak że rzeczywiście 8% to jeszcze lepiej. Działamy razem tutaj w ramach paczki Gerbosek, w ramach portalu, żebyśmy to my były w tych 8%.
Ula: Dokładnie.
Ola: Systematycznie, powolutku. Ula, bardzo Ci dziękuję.
Ula: Dziękuję również.
Podsumowanie – Girlbosskie
Ola: Tak że to słuchajcie, cała nasza ekipa… Nie, przepraszam, to nie jest cała nasza ekipa. Mamy tutaj jeszcze Agnieszkę, Kasię, Natalię. Czekajcie, o nie kim nie zapomniałam. Agnieszkę, Kasię, Natalię i Gabę. Przepraszam, Gaba, Gaba, mam nadzieję, że mi to wybaczysz. Dziewczyny nie mogły być dzisiaj z nami na żywo, ale co się odwlecze, to nie uciecze. Dziewczyny jeszcze Wam tutaj przedstawię, jak ustalimy kolejną datę spotkania, która będzie komfortowa dla wszystkich. Tutaj patrzymy, działamy w zgodzie ze sobą, jak tutaj Ula nam radzi i też na siłę, nie na presję staramy się skrzyknąć razem 10 osób w jednym terminie, więc tu każda z nas ma jeszcze inne obowiązki na głowie, między innymi dom, rodzina, pracę etatowa u niektórych z nas i tyle tych ról, o których mówiłam na początku, którymi żonglujemy. Z kolejnymi dziewczynami jeszcze poznamy się, a dzisiaj bym chciała Was zaprosić do Paczki Girlbossek. O, Kasia jeszcze mówi tak, chore dzieci, albo same jeszcze chore są. Tak, jeszcze takie historie nam w pozostałej ekipie się pojawiły. Także zapraszam Was do Paczki Girlbossek. Przy pakiecie półrocznym macie w pakiecie artykuły na Girlbosskie branżowe, w tym czym czujecie się ekspertką, a przy pakiecie rocznym jeszcze dodatkowo wywiad indywidualny z Wami. Myślę, że warto dołączyć.
Ola: A same wywiady, sam taki PR, reklama to nie jest wszystko, co jest w ramach Paczki, bo mamy tutaj wsparcie, mamy tutaj całą społeczność. W ramach Discorda rozmawiamy ze sobą, wspieramy się, widujemy się online, offline. Oprócz tego jest wiedza, mnóstwo szkoleń, dziewczyn z Paczki, ale też ekspertek plus moje mentoringi raz w miesiącu i dodatkowa wartość.
Zniżki na konferencję Girlboss, zniżki do partnerów. Oprócz tego mamy także… Co my jeszcze dziewczyny mamy? Co my tu jeszcze mamy? Ja Was pokażę wszystkie, bo jak rzuci każda z nas, co my jeszcze mamy w paczce i dlaczego warto dołączyć, to to będzie łatwiej i ciekawiej niż ja będę sama rzucała. Co my jeszcze mamy w Paczce?
Ula: Tablice ogłoszeń.
Ola: Tablice ogłoszeń, jest.
Aneta: Mamy oczywiście w siebie. Przede wszystkim siebie i masę inspiracji w związku z tym.
Ola: Dokładnie.
Ewelina: Ja mówię o wsparciu i networkingu.
Ola: Networking.
Ewelina: Ale to jest u nas w paczce trochę wyższy poziom, bo jakby z góry jest przyjęte, że nikt Cię nie hejtuje. Jeżeli dostajesz feedback, to jest to kultura i to jest fajne.
Ola: To jest to fajny feedback.
Ewelina: Tak, jeżeli zrobiłaś coś czerwonego, to ktoś nie wcale bez nadzieja i w ogóle cię skrytykuje, tylko powie co fajnie, ale może spróbuj niebieski. Myślę, bardziej poczujesz wsparcie i zaopiekowanie, niż straszną krytyka, tym bardziej hejt. Tego u nas nie ma.
Ola: Mamy też motywację w postaci coworkingu online, codziennych statusów, gdzie na chwilę się spotykamy i mówimy co robimy i potem siadamy w ciszy i widzimy siebie i to robimy. Kasia tutaj podpowiada, bo Kasia nie mogła być dzisiaj na żywo, że jeszcze wstęp na galę Kursory Roku. W tym roku wszyscy mogli kupić na galę bilety. Od tego roku tylko osoby, które są nominowane,
osoby, które otrzymują medale i Paczka, więc teraz nie będzie można z zewnątrz po prostu sobie tutaj wskoczyć do nas. Coś jeszcze, dziewczyny?W Paczce, co jest tak dużo rzeczy, że wiecie, tutaj…
Magda: Jesteśmy też branżami tutaj ułożone chociażby, więc można znaleźć jakieś współpracę albo właśnie poznać inne osoby, które działają w tej samej działce i po prostu czerpać z nich inspirację, wymieniać się doświadczeniem.
Teresa: Spotykamy się też offline, bo właśnie między różnymi miastami powstają takie inicjatywy i teraz będzie w sobotę spotkanie w Katowicach, za tydzień w Łodzi, a potem jeszcze Warszawa się spotyka w tym miesiącu. Także można też się spotkać na żywo, pogadać, poznać po prostu taką inną osobę i może to będzie twoja przyszła klientka, może to będzie twoja współpracowniczka, a może to będzie rozmowa, która sprawi, że w ogóle zmienisz swoje życie do góry nogami.
Ola: Oprócz tego mamy ekspertów co miesiąc szkolenia. O tym mówiłam, ale nie mówiłam, jakich mamy ekspertów. Mamy Ilonę Adamską, która o hejcie w biznesie będzie opowiadać. Mamy Edytę Kwiatkowską, która będzie mówiła, w jaki sposób budować autentyczność, poczucie własnej wartości, realizować cele biznesowe z odwagą. Karolina Spałek, do czego jest nam potrzebne komunikowanie się? Krzysztof Bartnik z Imkera będzie miał szkolenie, ale temat podamy wkrótce. Magdalena Pydych, jak sprzedawać, aby klienci chcieli kupować szkolenia? Michał Pabiarz, projektowanie etykiet w Canva. Anna Stępień-Kraska, archetypy finansowe, jak je wykorzystać w biznesie?
A już w styczniu, to już chyba za tydzień, nie za dwa tygodnie, za tydzień, jest szkolenie Ewelina Salwuk-Marko. Być może znacie, kojarzycie ją – Sprawdź, czy twoja marka ma dobry PR. Także słuchajcie, to jest ekipa na ten rok. To są szkolenia do sierpnia włącznie. Na wrzesień, październik, listopad, grudzień, na podstawie też feedbacków, co potrzebujecie, jakiego typu szkolenia damy znać później.
Ewelina: Możemy robić niespodzianki.
Ola: Możemy też robić niespodzianki.
Ewelina: Dokładnie. Szykujemy małą niespodziankę. Małą, małą, dużą.
Ola: Ja wiem jaką. Z takich fajnych szkoleń, które już teraz są powtórki, to jest szkolenie z SEO, szkolenie z MailerLite, szkolenie z Canvy i szkolenie z Chatbota w Instagramie i Facebooku, Chatfuel. Także szkolenie z Google Analytics. I jest ich tak dużo, że nie będę, pozwólcie, że nie będę wszystkich wymieniać. Po prostu wejdźcie na stronę olag.pl/paczka i tam macie wylistowane wszystkie. Ale z takich najważniejszych to myślę, że mamy to. Dobra, dziewczyny. Teresa mi tu jeszcze mówi, że automatyzacje. Tak, jeszcze Klaudia łapa automatyzacje w biznesie. Także są.
Dobra, dziewczyny, dzięki wielkie za to, że znalazłyście czas tutaj na to wspólne redakcyjne spotkanie i wszystkim osobom, które są na żywo. Bardzo, bardzo dziękuję. A także przesyłam… Co przesyłam? Jezu, nie wiem, co przesyłam. Osobom, które słuchają powtórkę, buziaki przesyłamy. Niech będzie.
Ewelina: Taką pozytywną energię.
Ola: Dziękuję. Dziękuję. Co jeszcze przesyłamy, dziewczyny?
Ewelina: Przesyłamy wam magię ekspertskości.
Ola: Serducha.
Ewelina: Może kółeczka, jak boskie. O matko, coś jeszcze wymyślimy.
Ola: Pamiętajcie, jesteście boskie, moje girl boskie. Trzymajcie się. Wszystkiego dobrego.