- 2024-10-08
- 40
- 15 minut czytania
Anna Król-Żelazna – Głosowanie Kursory Roku 2024


Anna Król-Żelazna - Webowe Studio
Strona WWW Roku
Z WordPressem pracuje od 2015 roku, co z czasem stało się jej pracą zawodową, i cały czas zadziwia ją, jak wielki tkwi w nim potencjał. Odkrywanie tego potencjału i przekuwanie na nietuzinkową, szytą na miarę, skuteczną stronę internetową tak, abyś mogła/mógł zmienić swoje marzenie, wiedzę i doświadczenie w realny, działający biznes online, to sens jej pracy. Od 2002 r. wykonuje również wyceny nieruchomości i przedsiębiorstw oraz zgłębia wiedzę z zakresu strategii biznesowych i marketingu internetowego. Fanka Teorii Ograniczeń i wdrażania jej zarówno w projektach stricte biznesowych, jak i przy tworzeniu stron internetowych. Wraz z innymi współautorkami napisała książkę „Chcę WWWięcej. Jak zarabiać online na swojej wiedzy?” Jest również finalistką konkursu “Kursory Roku 2023” w kategorii “Strona WWW roku”.
Klientka, dla której stworzyłam zgłaszaną stronę internetową, Magdalena Wojtkowska jest psychologiem, psychotraumatologiem, terapeutą EMDR. Pomaga swoim pacjentom uwolnić się od traum, odbudować relację z samym sobą i zbudować życie zgodne z ich wartościami. Pracuje również z innymi specjalistami z tej dziedziny. Celem było stworzenie strony internetowej ze sklepem i platformą kursową - ciepłej, przytulnej, dającej poczucie zaopiekowania obu grupom docelowym: osobom potrzebującym uzdrowienia traumy i odzyskania w życiu nadziei, oraz terapeutom, którzy pomagając innym, chcą nie tylko stawać się w tym coraz lepsi, ale również samemu utrzymać wewnętrzną harmonię i spokój. Na początku trzonem pracy Magdy były sesje terapeutyczne 1:1. Realizowała je przy pomocy portalu znanylekarz.pl. Gdy uznała, że chce wprowadzić do swojej oferty produkty elektroniczne, przyszedł czas na stworzenie strony internetowej z platformą kursową i sklepem. Tak rozpoczęła się nasza współpraca, w wyniku której powstała strona magdalenawojtkowska.pl Ponieważ Magda oferuje sesje 1:1, ale ma mocno napięty grafik, kluczowe było dla niej nie tylko podpięcie na stronie kalendarza do umawiania spotkań i dwukierunkowe połączenie go z jej kalendarzem Google, ale również upewnienie się, że klient najpierw będzie mógł wybrać termin spotkania, a dopiero potem zapłacić za nie. Nie chciała sytuacji, w której klient zapłacił za usługę, na stronie z podziękowaniem za zakup otrzymywałby dostęp do kalendarza i okazywałoby się, że żaden z terminów mu nie odpowiada. Wiadomo było również, że będą się zdarzały okresy, kiedy terminarz Magdy będzie tak zapełniony, że nie będzie w stanie przyjmować nowych pacjentów na terapie. Ważne było zatem wyraźne zaznaczenie od razu na poziomie strony sklepu, że brak jest obecnie dostępnych terminów i umożliwienie zainteresowanym osobom zgłoszenia tego faktu, wpisania się na listę oczekujących na zwolnienie się terminu na daną usługę. Wyzwanie polegało zatem na: - takim połączeniu kalendarzy do umawiania różnych typów terapii z innymi oferowanymi produktami elektronicznymi, żeby klient najpierw mógł wybrać termin, a potem za niego zapłacić, - upewnieniu się, że klient nie zgubi się na stronie internetowej, na której dostępne produkty byłyby w kilku różnych miejscach, na różnych zakładkach, a nie tak, jak zwykle bywa i do czego jest przyzwyczajony, czyli po prostu na stronie Sklepu. - wyraźnym oznaczeniu ewentualnego okresowego brak dostępności terminów i zapewnieniu możliwość wygodnego wpisania się na listę oczekujących na wolny termin. Dlatego zbudowałam dwie różne „pętle” zakupów – jedną tradycyjną poprzez Woocommerce, która obsługuje produkty elektroniczne do pobrania i kursy, i drugą „udającą” normalne produkty w sklepie, a faktycznie będącą blokami i zakładkami wystylizowanymi jak elementy sklepu Woocommerce, które prowadzą od razu do kalendarza do umówienia spotkania indywidualnie dla danego typu usługi. Obie pętle są osadzone na stronie Sklepu – wszystko jest w jednym miejscu. Dodałam również popupy z formularzami do zapisania się na listę oczekujących na zwolnienie się terminu – dostosowane dla każdego rodzaju oferowanych usług, aby Magda mogła łatwiej odnaleźć je i posegregować w swojej poczcie. Ponieważ terminy będą tylko okresowo niedostępne, stworzyłam dwa rodzaje bloków „udających” produkty w sklepie – dla usług dostępnych i dla braku terminów – i umożliwiłam Magdzie łatwe przełączanie się pomiędzy nimi. Z kolei z poziomu kalendarza do umawiania spotkań (po analizie wybrałyśmy Bookero, jako najlepiej spełniające konkretne potrzeby biznesu Magdy w jego obecnej formie) Magda ma możliwość szybkiego zablokowania i odblokowania terminów, w których nie ma już wolnych miejsc. Sklep, podobnie jak Oferta, został dodatkowo podzielony na dwie części dla dwóch grup klientów, aby mogli łatwiej trafić od razu do tych treści, które ich interesują. W celu zwiększenia wygody użytkowania połączyłam kokpit „Moje konto” Woocommerce z kokpitem platformy kursowej, który dodatkowo dostosowałam i uprościłam. Dzięki temu nawigacja po zalogowaniu jest prostsza, bardziej intuicyjna. W planach jest stworzenie Programu flagowego, który zostanie osadzony na platformie kursowej. Są również pomysły na wprowadzenie subskrypcyjnej grupy wsparcia dla terapeutów. Strona już teraz jest przygotowana pod oba te projekty. Współpraca z Magdą nadal trwa 😊.
https://magdalenawojtkowska.pl/