• 2024-01-22
  • 372
  • 6 minut czytania

Jak zrobić viral na TikToku? Poznaj sekrety algorytmu TikToka

Jak zrobić viral na TikToku? Poznaj sekrety algorytmu TikToka

TikTok to aplikacja dla dzieci – tak jeszcze można było powiedzieć o tej platformie parę lat temu. Dzisiaj największe marki reklamują swoje usługi i budują tam swoją społeczność, co pokazuje, że jest to miejsce dla każdego. Tylko jak robić tam marketing? Jakie treści przyciągają odbiorców? Czy trzeba tańczyć przed telefonem, żeby mieć jakiekolwiek zasięgi? Dzisiaj zdradzę Tobie mój przepis na to jak zrobić viral na TikToku!

Czym jest algorytm TikToka? Jak on działa?

Algorytm TikToka to zautomatyzowane procesy, które decydują, jakie treści są wyświetlane na stronie głównej TikToka każdemu użytkownikowi. Ma on na celu dostarczenie treści, które najbardziej odpowiadają zainteresowaniom i preferencjom każdego użytkownika. Zastanawiasz się jakie treści algorytm lubi, a czego unikać?

Czynniki, które wpływające na działanie algorytmu TikToka to:

  • polubienia,
  • komentarza,
  • udostępnienia,
  • czas spędzony na treści, czyli po jakim czasie użytkownik przestaje oglądać video.

Algorytm działa w trzech fazach, a pierwszą z nich jest analiza treści. Przeszukuje miliony filmów w poszukiwaniu tych, które mogą przypaść do gustu użytkownikowi. Faza druga to personalizacja – na podstawie aktywności użytkownika (interakcje, oglądane treści) algorytm personalizuje zawartość, decydując, co wyświetlić na stronie głównej danego użytkownika. Ostatnią fazą jest dostarczanie treści, tutaj algorytm wyświetla wybrane treści na stronie głównej użytkownika. To moment, w którym użytkownik widzi treści, które powinny go zainteresować.

Znasz już teorię, ale jak przełożyć to na praktykę? Zdradzę Ci mój sekret, dzięki któremu mam viral na TikToku!

Mój przepis na viral na TikToku to granie na emocjach! Radość, śmiech, smutek, złość, ekscytacja, zaciekawienie, oburzenie. Takie emocje wywołują oglądane przez nas filmy w Internecie. Oglądając słodkie pieski i kotki czujesz radość, może nawet wzruszenie. Film Ci się spodoba to chcesz wysłać go dalej swoim znajomym czy rodzinie. Być może nawet skomentujesz, jaki piękny piesek! I takim sposobem TikTok będzie podpowiadał Tobie kolejne filmy z tej kategorii, abyś jeszcze więcej czasu spędzała na platformie. A dla twórcy tego wideo to podniesienie statystyk i zdobycie zaangażowanego odbiorcy.

Na moim viralowym TikToku w pierwszych sekundach powiedziałam słowa: „Storytime o tym, jak zakablowałam na sąsiada na straż miejską przez co dostał mandat i punkty karne.” Wzbudziło to ogromne emocje. U niektórych ludzi aprobatę, którą wyrażali w komentarzach, a u innych ogromną złość na mnie. Dlaczego? Trafiłam kijem w mrowisko. Dotknęłam czułe punkty u ludzi, którzy tak jak mój sąsiad parkowali na niebieskich kopertach bez uprawień.

Część osób zreflektowała się po moim tik toku, ale znaczna większość wylała na mnie ogromny hejt. I dlaczego to video aż tak bardzo się wybiło? Ani nie był to trend, ani taniec do popularnej piosenki ani tik tok influencerki. Zadziałał algorytm, ponieważ ludzie pisali setki komentarzy, kłócili się między sobą w nich, przesyłali dalej, żeby kolejne osoby mogły zobaczyć i wypowiedzieć się na ten temat.

Grając na emocjach masz dużą szansę na wybicie się Twojego TikToka właśnie przez zaangażowanie społeczności. Nie mam na myśli, aby każdy Twój film był kontrowersyjny i budzący skrajne odczucia. Wiele twórców robi viral na TikToku dlatego, że ich odbiorcy odczuwają radość, śmiech i zaskoczenie. Twoje TikToki powinny obrazować chociaż w minimalnym stopniu to, kim jesteś na codzień.

Ja jestem kobietą odważną, która nie boi się mówić to, co myślę. Dlatego nagrałam taki film, który przypuszczałam, że wiele osób będzie hejtować. Moim celem nie było jednak wzbudzenie jak największych kontrowersji, a zwrócenie uwagi na problem dotyczący osób parkujących na niebieskich kopertach, którzy nie mają odpowiednich uprawnień, aby tam stawać.

Kolejny sekret TikToka to trendy

Jest w tym jednak jedno ALE. Zastanów się czy Twoja marka ma być kojarzona jako punkt ksero kopiuj wklej, czyli wolisz postawić na odrobinę kreatywności? Są trendy, które nawet nie pasują do Twojego profilu działalności, bo na przykład zawierają przekleństwa w dźwięku czy piosenkę o wulgarnym charakterze. I chcesz do nich nagrywać video, żeby mieć więcej wyświetleń? Śledź trendy, patrz jakie video są popularne, ale nie kopiuj ich 1:1. Dodaj coś od siebie, zmień trend, dostosuj go do swojej branży, do problemów Twoich odbiorców, do wyzwań, jakie ma Twoja grupa docelowa.

Hashtagi na TikToku

Nie polecam używania najbardziej popularnych, takich jak: „dla ciebie”, „dc”, fyp” czy „for you page”. Te hashtagi opisują stronę główną, gdzie wyświetlają się polecane użytkownikom filmy. Są to hashtagi, które mają po kilka miliardów wyświetleń, więc algorytm wrzuci Twój film w ogromny „worek”, z którego ciężko się przebić przez ilość filmów. Lepiej postawić na mniej popularne, pasujące do Twojej branży. Polecam od początku stosować hashtag z Twoim imieniem i nazwiskiem lub nazwą Twojej marki, pozwoli to użytkownikom bardziej kojarzyć Ciebie z Twoimi TikTokami. Pamiętaj o tym, żeby nie dodawać zbyt dużej ilości hashtagów, to może sprawić, że Twój filmik będzie trudno zauważalny.

Jaki jeszcze jest sposób na viral na TikToku?

Viral na TikToku możesz osiągnąć stosując wybrany dźwięk. Wtedy użytkownikom, którzy obejrzeli TikToki z wybranym dźwiękiem może w propozycjach wyskoczyć Twój film. Podobnie w przypadku filmu z konkretnym filtrem czy szablonem dostępnym w aplikacji CapCut.

Ostatnim sekretem algorytmu jest regularność w publikowaniu treści. Zachowaj równowagę między dostarczaniem nowych treści, a unikaniem przesyłania zbyt wielu powtarzających się filmików. Algorytm TikToka nagradza regularne, świeże treści, przez co możesz dotrzeć do nowych odbiorców i pozyskać wielu obserwujących.

Podsumowanie

Jak widzisz opcji na zrobienie popularnego filmiku, czyli virala na TikToku jest wiele. Pamiętaj o tym, aby to, co tworzysz było spójne z Tobą, z Twoją marką i komunikacją w innych mediach społecznościowych. Moją ostatnią radą jest: zastanów się jaki cel chcesz osiągnąć wrzucając ten konkretny filmik do sieci. Chcesz coś sprzedać? Chcesz, żeby użytkownicy zapisywali Twój film? Chcesz, żeby zdobyć nowych obserwujących? Do każdego filmiku zadaj sobie pytanie, a łatwiej będzie Ci zachować spójność w komunikacji z odbiorcami.

Przeczytaj także

Szkolenie online – 5 sprawdzonych strategii na pozyskanie klientów

Szkolenie online – 5 sprawdzonych strategii na pozyskanie klientów

W dzisiejszym świecie przedsiębiorczości, gdzie rynek stale ewoluuje, pozyskiwanie klientów staje się kluczowym wyzwaniem dla wielu…
Cytaty dla przedsiębiorczyń – 30 inspirujących słów od znanych kobiet

Cytaty dla przedsiębiorczyń – 30 inspirujących słów od znanych kobiet

W świecie biznesu, gdzie każdy dzień przynosi nowe wyzwania i możliwości, inspirujące słowa od tych, którzy…
Self-publishing bez stresu. Jak wygląda proces wydawniczy, gdy wydajesz sama

Self-publishing bez stresu. Jak wygląda proces wydawniczy, gdy wydajesz sama

Jak nie utopić kasy, nie wplątać się w kiepskie współprace i nie złorzeczyć pod nosem, że…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *