• 2024-01-08
  • 234
  • 5 minut czytania

Pisz teksty ze sztuczną inteligencją i oszczędź czas!

Pisz teksty ze sztuczną inteligencją i oszczędź czas!

Kiedy zaczynasz prowadzić biznes, skupiasz się na produktach, klientach i tym, żeby wszystko dobrze działało. Potem okazuje się, że potrzebujesz promować swoją markę. Zakładasz konto w social mediach. Tworzysz blog na swojej stronie internetowej. A! I jeszcze newsletter! Tylko… kiedy masz napisać te wszystkie teksty?! Pisz teksty ze sztuczną inteligencją!

Nawet jeśli pisanie nie sprawia Ci problemu i miałaś 5 na maturze z polskiego, to przecież na co dzień zajmujesz się bieżącą pracą, zleceniami, mailami do klientów. I prawdopodobnie nie masz przestrzeni, żeby sobie „popisać”. Nie możesz też tego zrobić po pracy, bo obiad, pranie, rodzina, no i chciałabyś kiedyś obejrzeć swój ulubiony serial. A taki wpis na blog albo nawet post na Instagram, to nie jest 5 minut, lecz znacznie więcej. Czy da się to jakoś przyspieszyć? Oczywiście! Tak jak wspomniałam już wcześniej – pisz teksty ze sztuczną inteligencją!

Zatrudnij wirtualnego pomocnika – ChatGPT

ChatGPT to zaawansowany program komputerowy oparty na sztucznej inteligencji, który najpierw pochłonął ogrom wiedzy z internetowych tekstów, aby potem mógł zrozumieć ludzki język i przetworzyć go na konkretne odpowiedzi. Z Chatem rozmawiasz na czacie. Zadajesz pytanie – dostajesz odpowiedź. Prosisz o napisanie posta – w kilka sekund masz gotową do wrzucenia treść na social media. To świetna wiadomość, prawda?

Ale uwaga! Nie zapominaj, że ChatGPT to nie jest człowiek

Bo który człowiek pracowałby za darmo i z ochotą wykonywał zadania zlecone nawet o 2 w nocy? ChatGPT to maszyna. Nie rozumie (jak na razie) ludzkich emocji i zdarza się, że gubi kontekst. Teksty wygenerowane przez sztuczną inteligencję traktuj jako wersje robocze, nie jako gotową do opublikowania treść.

Ważny powód, by nie kopiować słowo w słowo

ChatGPT uczył się na tekstach dostępnych w internecie. Jego odpowiedzi to zlepek tych tekstów. I nigdy nie wiadomo, czy jest to całkowicie nowy tekst, czy może kopia czegoś, co już istnieje. Nieświadomie możesz stać się autorką… plagiatu. Dlatego ważne jest, żeby odpowiedzi ChatuGPT przerobić, zanim je opublikujesz.

Pisz teksty ze sztuczną inteligencją i oszczędź czas

Generowanie pomysłów

Czasem głowisz się godzinami, o czym by tutaj napisać kolejny post czy artykuł na blogu. A dopóki nie wymyślisz, nie siądziesz do pisania. Strata czasu. Zapytaj o pomysły ChatGPT. On jest jak partner od burzy mózgów. Poproś go, by wygenerował 10 pomysłów na blog rękodzielniczki, fotografki czy innej branży, w której działasz Ty. Im więcej informacji udzielisz na początku, tym dokładniejsze będą odpowiedzi Chatu.

Tłumaczenie z innego języka

Masz pomysł na artykuł, chcesz skorzystać z obcojęzycznych źródeł, ale nie jesteś biegła w danym języku? ChatGPT przetłumaczy dla Ciebie teksty. I zrobi to znacznie szybciej niż Ty w duecie ze słownikiem. Niektórzy twierdzą, że ChatGPT jest w tym lepszy niż Google Tłumacz.

Research, czyli badania

Możesz poprosić ChatGPT, żeby znalazł dla Ciebie konkretne badania i statystyki. Zachowaj ostrożność i zawsze sprawdzaj źródła, z których korzysta. ChatGPT lubi sobie czasem pofantazjować, interpretując niektóre teksty. Nie znaczy to, że jest przy badaniach bezużyteczny. Wręcz przeciwnie – o wiele szybciej niż człowiek przeszuka internet i podsunie różne źródła. Ich sprawdzenie należy już do Ciebie. Ale to i tak szybciej, niż gdybyś sama musiała ten internet przeszukiwać, prawda?

Konspekt tekstu

Zamiast prosić o napisanie całego artykułu czy posta, poproś najpierw o konspekt. W ten sposób szybko zbudujesz szkielet, na którym oprzesz cały tekst. Dużo łatwiej pisze się według planu.

Pisanie wersji roboczej

Masz pomysł, konspekt, przygotowane badania, którymi chcesz się podzielić. ChatGPT pomoże Ci napisać cały tekst. Potraktuj go jako wersję roboczą, na której będziesz dalej pracować. ChatGPT jeszcze nie do końca radzi sobie z niuansami języka polskiego. A jeśli Twoje polecenie (czyli prompt) nie będzie odpowiednio szczegółowe, tekst też będzie ogólny i nijaki. Masz wtedy dwa wyjścia – albo dopracować tekst roboczy samodzielnie, albo dopracować prompt. Jedno i drugie wymaga czasu. Samodzielne dopracowanie tekstu ma tę przewagę, że możesz go „uczłowieczyć” – dodać historie ze swojego doświadczenia. Tego nie uzyskasz nawet najlepszym promptem.

Chwytliwy nagłówek

Ach ile to się człowiek czasem nagłowi nad nagłówkiem. Tytuł powinien przyciągać i czasem trudno wymyślić jest coś trafnego. Tu także z pomocą przychodzi ChatGPT jako partner od burzy mózgów. Prosisz o 20 propozycji nagłówków dla Twojego artykułu i za chwile na ekranie masz nowe pomysły. Nawet jeśli żaden Ci nie będzie odpowiadał, to może dzięki nim sama na coś wpadniesz.

Podsumowanie

Im lepiej rozwija się Twoja firma, tym więcej tekstów musisz tworzyć. Nie tylko tych content marketingowych do social mediów, na blog i newsletter. Będziesz tworzyć strony sprzedażowe, opisy produktów i maile do klientów. Aby robić to szybciej, pisz teksty ze sztuczną inteligencją, pamiętając, że nie jest to wszechwiedząca wyrocznia. Zawsze sprawdzaj źródła danych i zawsze poprawiaj tekst.

Dziś każdy może wygenerować za darmo tekst z Chatu GPT. Coraz częściej można trafiać na bardzo podobne treści w internecie. Jest jedna rzecz, która może Cię wyróżnić – Ty ze swoimi powiedzonkami, doświadczeniami i przemyśleniami. Warto się nimi dzielić, nawet jeśli to zabierze trochę więcej czasu.

Przeczytaj także

Zdrowie, rozwój, wsparcie – wywiad z Ulą Nec – współautorką książki „Chcę WWWięcej”

Zdrowie, rozwój, wsparcie – wywiad z Ulą Nec – współautorką książki „Chcę WWWięcej”

Ula Nec, przedsiębiorczyni online, podzieliła się swoimi motywacjami do rozpoczęcia własnego biznesu oraz wyzwaniami na drodze…
Prasowanie kwiatów – od spacerów po łące do własnej marki (biznesu) i e-booka

Prasowanie kwiatów – od spacerów po łące do własnej marki (biznesu) i e-booka

Gdyby kilka lat temu ktoś powiedział mi, że kwiaty (a właściwie prasowanie kwiatów!) staną się nie…
Sesja zdjęciowa w stylu GIRLBOSS – jak się przygotować?

Sesja zdjęciowa w stylu GIRLBOSS – jak się przygotować?

Pytanie, które najczęściej dostaję od moich klientek na początku współpracy to „jak przygotować się do sesji…

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *